۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
پیشرفت ۹۰ درصدی فاز اول پروژه توسعه ارتباطات روستایی در آذربایجان غربی
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی خبر داد

پیشرفت ۹۰ درصدی فاز اول پروژه توسعه ارتباطات روستایی در آذربایجان غربی

ارومیه- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از اجرای بیش از ۹۰ درصدی فاز اول پروژه توسعه ارتباطات روستایی (تار) در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم جلیلی نژاد قبل از ظهر شنبه در جلسه بررسی پروژه توسعه ارتباطات روستایی استان در محل این اداره کل اظهار داشت: پروژه توسعه ارتباطات روستایی در هفته دولت سال گذشته، کلنگ زنی شد که تا امروز بیش از ۹۰ درصد آن اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه با پایان هر سه فاز این پروژه، زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات تا دور افتاده ترین و مرزی ترین نقاط استان تقویت می شود، گفت: با اجرای این طرح در روستاها، خدمات ارتباطی و زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات توسعه یافته و میزان دسترسی خانوارهای روستایی به شبکه مذکور و ارائه خدمات نوین و توسعه زیرساخت الکترونیکی در روستا افزایش می یابد.

جلیلی نژاد در خصوص جزئیات این طرح گفت: اجرای این پروژه با هدف توسعه پهن باند روستایی و حفظ یکپارچگی شبکه ملی اطلاعات در سه فاز اجرایی می شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی افزود: هدف این پروژه، کاهش شکاف دیجیتال بین شهر و روستا و ارتقای سطح کیفیت ارتباط در مناطق کمتر برخوردار روستایی است.

وی افزود: در راستای افزایش بهره وری در استفاده از زیرساخت های ارتباطی موجود در استان، اتصال ۷۳ کیلومتر از نقاط مختلف و دور افتاده در دستور کار قرار دارد و با اتمام این پروژه مشکل تامین زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات در تمام نقاط استان مرتفع می شود.

جلیلی نژاد با اشاره به مرزی، کوهستانی و صعب العبور بودن استان گفت: فاز اول این پروژه با پیمانکاری مخابرات استان با بیش از ۷۳ کیلومتر فیبرگذاری در مناطق محروم و روستایی در حال اتمام است که با اعتبار ملی و دولتی و از محل اعتبارات طرح USO به کارفرمایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام می شود.

کد خبر: ۳۳٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha