۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
۷۵ درصد روستاهای آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت متصل هستند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی:

۷۵ درصد روستاهای آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت متصل هستند

ارومیه- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از اتصال ۷۵ درصد روستاهای استان به اینترنت پر سرعت خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی، قاسم جلیلی نژاد در شورای مدیران حوزه فاوای استان اظهار داشت: از مدارس روستایی ۱۳۱ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و تا قبل از شروع مدارس تمام مدارس روستایی و شهری به این شبکه متصل می شوند.

جلیلی نژاد اظهار کرد: ۷۵ درصد روستاهای استان به اینترنت پرسرعت متصل است و تامین زیرساخت های ارتباطی مابقی روستاها در اولویت کاری ما قرار دارد.

مدیر کل ارتباطات استان با اشاره به برگردان کامل شبکه روستایی استان از تلفن ثابت روستایی به تلفن همراه گفت: بعد از مرحله برگردان سایت های روستایی، ارتقاء سایت های مذکور از دو بهسه  وچهار جی  از محل اعتبارات طرح USO در دست اقدام است.

وی افزود: ارتقای شبکه ۱۹۴ روستا از محل اعتبارات طرح USO  به اپراتور همراه اول ابلاغ شده که ۴۳ سایت مربوط به شهرستان خوی است.

مدیر کل ارتباطات استان تصریح کرد: ایجاد اشتغال در کنار توسعه زیرساخت های ارتباطی از دیگر سیاست های وزارت ارتباطات است که از کسب و کارهای حوزه ICT با پرداخت تسهیلات ۳۰۰ تا هزار و ۵۰۰ میلیون ریال با کارمزد پنج درصد حمایت می کند.

جلیلی نژاد در ادامه به برخی از حمایت های وزارت ارتباطات در جریان کرونا اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات از زمان شیوع کرونا اقدامات حمایتی مطلوبی را انجام داده است.

وی افزود: اختصاص ۱۰۰ گیگا بایت اینترنت رایگان به مشترکین و رایگان شدن استفاده از سامانه های آموزشی دانشگاه ها و شبکه شاد، ارسال رایگان پیامک عمومی از طرف وزارت بهداشت،درمان وعلوم پزشکی، تخصیص ۲۰ گیگ اینترنت رایگان به معلمین، حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های آسیب دیده از کرونا، اختصاص ۶۵ مودم و بسته اینترنت رایگان به هیات مذهبی در استان که ۱۰ مورد آن مربوط به شهرستان خوی است، برخی از حمایت های وزارت ارتباطات است.

مدیر کل ارتباطات به مصوبات دفاتر پیشخوان دولت اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از ابتلای افراد بالای ۶۰ سال در استان، مصوباتی در کارگروه به تصویب رسیده است که اختصاص باجه مختص افراد بالای ۶۰ سال در دفاتر پیشخوان دولت و رسیدگی بدون نوبت به درخواست آنها و حمایت ۳۰ نفر از افراد بالای ۶۰ سال توسط یک نفر و حمایت از آنها برای کاهش تردد در جامعه از جمله این مصوبات است.

کد خبر: ۳۹٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha