۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
خودروی ملی ترکیه؛ از رویا تا خیابان
خودرویی که بر اساس مطالعه نیازهای مردم ترکیه ساخته می شود

خودروی ملی ترکیه؛ از رویا تا خیابان

پروژه تولید خودروی ترکیه ای که قرار است سالانه ۱۷۵ هزار خودرو به بازار عرضه کند شامل سه مرحله به مدت زمان ۱۵ سال است و ۴۳۲۳ کارگر و از جمله ۳۰۰ کارشناس واجد شرایط را به کار می گیرد.

به گزارش بازار به نقل از الجزیره روز جمعه در مراسمی که گروه پروژه خودروی ملی ترکیه TOGG با حضور رجب طیب اردوغان و تعداد زیادی از مقامات سیاسی و اقتصادی برگزار کرده بود، رسما راه اندازی خط تولید اولین خودروی ملی ترکیه ای اعلام شد. 

طی این مراسم نمونه خودروی ترکیه ای ساخته شده با فن آوری داخلی که قرار است تا سه سال دیگر به بازار عرضه شود نمایش داده شد.

در همین زمینه کمیته بازاریابی و عرضه پروژه تولید خودروی ملی ترکیه تاکید کرد کارخانه تخصیص داده شده به این پروژه با حمایت کامل دولت در استان بورسا (جنوب غربی استانبول) افتتاح خواهد شد.

طبق گفته این کمیته، این پروژه به مدت ده سال از معافیت مالیات بر مصرف و مالیات بر ارزش افزوده برخوردار خواهد بود.

۱۷۵ هزار خودرو در سال

کمیته مذکور با اشاره به اینکه ارزش سرمایه گذاری کلی برای تولید این خودرو ۲۲ میلیارد لیر ترکیه (۳.۰۷۴ میلیارد دلار) است گفت: این پروژه که شامل سه مرحله به مدت زمان ۱۵ سال است، ۴۳۲۳ کارگر و از جمله ۳۰۰ کارشناس واجد شرایط را به کار می گیرد.

یکی از هماهنگ کنندگان رسانه ای این پروژه به الجزیره گفت: طبق برنامه تولید قرار است حدود ۱۷۵ هزار خودرو در سال به بازار عرضه شود.

وی افزود: مشتریان قبل از عرضه این خودرو به بازار اقدام به پیش خرید ۳۰ هزار عدد از این خودرو  که قرار است در سال ۲۰۲۲ با مدل C-SUV به بازار عرضه شود کرده اند. این خودرو ها در ۵ نمونه که همه ۱۰۰ درصد با برق کار می کنند عرضه خواهد شد.

به گفته این سخنگوی رسانه ای پروژه، این خودرو که با سیستم خود هدایتگری کار می کند و مجهز به اتصال دائمی با اینترنت است به منظور برآورده کردن نیازها و خواسته های جامعه ترکیه که طی یک مطالعه آماری بزرگ پیش از شروع پروژه مورد بررسی قرار گرفته طراحی شده است.

کد خبر: ۱٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha