۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل با مشارکت بخش خصوصی
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل با مشارکت بخش خصوصی

قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: باید مردم و بخش خصوصی را در تامین مالی طرح‌های سودده بخش حمل و نقلی و از جمله در بخش ریلی مشارکت داد تا از این طریق، زیرساخت‌های لازم در کشور توسعه یابد.

به گزارش بازار، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید شرکت راه آهن با قدردانی از خدمات و زحمات آقای سعید رسولی در مدت مسوولیت وی در شرکت راه‌آهن گفت: حمل و نقل در هر کشوری مهمترین مولفه توسعه است و اگر حمل و نقل مناسب نباشد، صادراتی شکل نمی‌گیرد بنابراین حمل و نقل بنیان و ریشه تحرک اقتصادی در هر کشوری است.

وزیر راه اضافه کرد: کشور ما در منطقه‌ای مهم، راهبردی و منحصر به فرد واقع شده و این مسئله به اهمیت توسعه حمل و نقل می‌افزاید.

قاسمی گفت: زیرساخت ریلی که در حال حاضر داریم، آغاز راه است و در این حوزه نیازمند جهش هستیم، بنابرابن برای برخورداری از مزیت حمل و نقل کشور نیازمند تغییر نگاه و اهداف هستیم.

وی با یادآوری اینکه در سخت‌ترین شرایط تحریم، مسئولیت فناورانه‌ترین صنعت کشور را دارا بودم، گفت: محدودیت‌ها و سختی‌ها در حوزه حمل و نقل وجود دارد، اما ما در کشور شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان فراوانی داریم که توانایی شکستن بن‌بست‌ها و شرایط موجود را دارند و با کمک این جوانان و با این نگاه، عبور از شرایط سخت امکان‌پذیر است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اتصال کریدورها در داخل و تکمیل کریدورهای داخلی بسیار اهمیت دارد و این مسئله باید با اولویت حل شود، علاوه بر این با دیپلماسی اقتصادی باید سهم کشور در حوزه حمل و نقل را زنده کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه آینده روشنی را برای راه‌آهن کشور می‌بینم، گفت: ما باید یه بخش خصوصی در این حوزه بها دهیم و توسعه را به کمک این بخش رقم بزنیم، من اعتقاد دارم بسیاری از مگاپروژه‌ها با اعتبار جاری کشور قابل انجام نیست و این مسئله باید با تکیه بر مدل‌های نوین تامین مالی انجام شود.

وی افزود: نباید در این حوزه خساست به خرج داد و باید مردم را در تامین مالی پروژه‌های سودده شریک کرد و از این طریق زیرساخت اقتصاد را گسترش داد.

قاسمی ادامه داد: ما باید در حوزه حمل و نقل تحول آفرینی کنیم و از نگاه من این کار شدنی است.

کد خبر: ۱۱۲٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha