۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
استفاده از فناوری مدیریت مبتنی بر بلاک چین برای صدور گواهی واکسن کرونا
توسط یک شرکت پزشکی مکزیکی انجام شد؛

استفاده از فناوری مدیریت مبتنی بر بلاک چین برای صدور گواهی واکسن کرونا

شرکت خدمات پزشکی MDS مکزیک از تصمیم خود برای استفاده از سیستم مدیریت مبتنی بر بلاک چین در راستای تسریع در تایید نتایج آزمایشات مربوط به کرونا خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری بازار، شرکت خدمات پزشکی MDS مکزیک از تصممی خود برای استفاده از سیستم مدیریت مبتنی بر بلاک چین در راستای تسریع در تایید نتایج آزمایشات مربوط به کرونا خبر داد. 

بر اساس این گزارش، این شرکت دارویی در همین راستا اقدام به راه اندازی یک پلتفرم دیجیتال کرده تا از این طریق، بیماران بتوانند نتایج آزمایش های کرونای خود را به صورت به روزرسانی شده و در کمترین زمان مشاهده کنند. 

این شرکت اعلام کرده که نتیج آزمایش ها همچنین به صورت فیزیکی و یا با استفاده از کد QR قابل دریافت بوده و می توان با اسکن کردن کد دریافتی، اسناد مربوط به واکسیناسیون کرونا که در شبکه ای بلاک چینی به ثبت رسیده، در هر زمان و مکان دریافت کنند. 

به گفته شرکت MDS، استفاده از سیستم مدریتی بلاک چین منجر به ایجاد حریم خصوصی پیشرفته برای بیماران و حفظ اطلاعات شخصی آنها شده و همچنین دسترسی بیماران به نتایج حاصل از تست کرونای خود را بسیار تسهیل خواهد کرد. 

در بیانیه صادر شده از سوی این شرکت آمده است: برای جلوگیری از جعل نتایج منفی ، ما شروع به تأیید آزمایش های تشخیص SARS-CoV-۲ با فناوری بلاک چین و امضای رمزنگاری کردیم که از اطلاعات در یک کد QR منحصر به فرد، تغییر ناپذیر و غیرقابل تغییر محافظت کرده که می تواند در سراسر جهان مورد ارزیابی و تایید قرار بگیرد.

همچنین گفته می شود امضای پزشک تایید کننده نتیجه آزمایش نیز دقیقا با سیستم مشابه تولید امضای بلاک چینی در ارزهای دیجیتال، در کد ارسال شده برای بیمار گنجانده خواهد شد. 

البته MDS اولین شرکت مکزیکی نیست که از تکنولوژی بلاک چین برای مدیریت داده های خود استفاده می کند. پیشتر، اتاق بازرگانی ملی مکزیک نیز در ماه آوریل سال جاری میلادی، از این سیستم برای دیجیتال سازی پاسپورت های واکسن شهروندان این کشور استفاده کرده است. 

کد خبر: ۱۱۲٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha