۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
شورای راهبردی بهبود فضای کسب و کار آبادان تشکیل می‌شود
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی آبادان:

شورای راهبردی بهبود فضای کسب و کار آبادان تشکیل می‌شود

آبادان- خیاط زاده، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی آبادان گفت: با تشکیل شورای راهبردی بهبود فضای کسب و کار آبادان، مشکلات کسب و کارهای خرد و کلان این شهر توسط نمایندگان مجلس پیگیری می‌شود.

مسعود خیاط زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بیماری کرونا به صورت جهانی در حال فروکش کردن است و فضای کسب و کار طی چند ماه آینده به حالت عادی اولیه باز می‌گردد به همین دلیل برای اینکه از قبل زمینه‌سازی کنیم پیشنهادی را به نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی دادم.

وی ادامه داد: بر اساس این پیشنهاد شورایی به عنوان «شورای راهبردی بهبود فضای کسب و کار شهر آبادان» از طریق اتاق بازرگانی و همچنین اتاق اصناف در نظر گرفته شد؛ در واقع دو بخش خرد و کلان اقتصادی این شورا توسط نخبگان اقتصادی تشکیل می‌شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان توضیح داد: مشکلات کوچک و خرد در محور کسب و کار اتاق اصناف و همچنین کلان نیز در محور اتاق بازرگانی برای تجار و واحدهای تولیدی، توسط شورای راهبردی بهبود فضای کسب و کار پیگیری می‌شود که به صورت ماهانه موضوعی پیشنهاد می‌شود؛ آن موضوع در ماه آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد تا خود نماینده‌های مجلس مشکلات اقتصادی که در منطقه رفع نمی‌شود را از طریق وزارتخانه مرتبط دنبال کنند.

خیاط زاده گذر از بن بست اقتصادی آبادان را در گروی تشکیل شورای راهبردی بهبود فضای کسب و کار قلمداد کرد و افزود: اولین موضوعی که برای این شورا پیشنهاد دادیدم، موضوع کالای همراه مسافر است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت برقراری پروازهای خارجی از طریق فرودگاه بین‌المللی آبادان تاکید کرد: پیشنهاد دادیم در کنار پرواز کارگوی آبادان-کویت، پرواز مسافری آبادان-استانبول و آبادان-دوبی برقرار شود و این پروازها به کسب و کار منطقه کمک می‌کند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان خاطرنشان کرد: اخیرا جلسه‌ای با آژانس‌های هواپیمایی شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار و موضوع برقراری پروازهای خارجی از طریق فرودگاه بین‌المللی آبادان در این جلسه مطرح شد. با برقراری این پروازها موضوع کالای مسافری و همچنین کالای همراه مسافر محقق می‌شود.

خیاط زاده با تاکید بر اینکه چرا با وجود اینکه در منطقه آزاد قرار داریم همه بسترهای مهیا است ولی یک شهروند آبادانی کالای ارزان را از شهرهای غرب کشور یا استان‌های جنوبی همجوار خریداری می‌کند، تصریح کرد: فراهم بودن آب‌های آزاد، مسیر جاده‌ای، ریلی و هوایی نشان دهنده وجود زیرساخت است پس چرا نباید این مطالبه به حق انجام شود؟

وی خواستار اعمال کنترل به جای ایجاد ممنوعیت شد و گفت: گمرک باید در خروجی مستقر شود تا عواید آن برای مردم شهرهای آبادان و خرمشهر باشد.

کد خبر: ۱۱۲٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha