۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۳
بحران انرژی در هند؛ روسیه عرضه زغال سنگ به دهلی را افزایش می دهد
در هنگامه کاهش قدرت جهانی صورت گرفت؛

بحران انرژی در هند؛ روسیه عرضه زغال سنگ به دهلی را افزایش می دهد

با مشاهده بحران انرژی در هند، وزارت انرژی روسیه توافقی را با وزارت صنعت فولاد هند امضا کرد که هدف آن افزایش تولید زغال سنگ کک روسیه در این کشور به میزان ۴۰ میلیون تن در سال است.

به گزارش خبرگزاری بازار، وزارت انرژی روسیه در هفته جاری توافقی را با وزارت صنعت فولاد هند امضا کرد که هدف آن افزایش تولید زغال سنگ کک روسیه در این کشور به میزان ۴۰ میلیون تن در سال است. این توافق در اجلاس مجمع هفته انرژی روسیه که از ۱۳ تا ۱۵ اکتبر در مسکو برگزار شد، به امضا رسید.

به گفته «نیکولای شولگینوف» وزیر انرژی روسیه، این کشور در حال حاضر حدود هشت میلیون تن انواع زغال سنگ به این کشور آسیای جنوبی عرضه می کند.

این توافق همچنین به منظور تحریک شرکت ها در روسیه و هند در توسعه ذخایر زغال سنگ، بهبود عملکرد لجستیک و زیرساخت های زغال سنگ، ارتقاء تحقیق و توسعه در تولید و همچنین آموزش های لازم برای صنعت زغال سنگ است.

بر اساس اعلام منابع انرژی، سومین وارد کننده بزرگ زغال سنگ جهان یعنی هند، در حال حاضر با کمبود زغال سنگ دست و پنجه نرم می کند در حالی که زغال سنگ حدود ۷۰ درصد از تولید برق کشور را تشکیل می دهد.

بسیاری از نیروگاه های زغال سنگ هند به دلیل افزایش تقاضای برق دارای سطح بسیار پایینی از موجودی هستند.

شکاف فزاینده سرسام آور بین قیمت های بین المللی و داخلی زغال سنگ در ماه های اخیر موجب شده که کشور شاهد کاهش شدید واردات باشد.

بر همین اساس،  وزیر ارشد دهلی روز شنبه هفته گذشته هشدار داد که بحران برق که منجر به قطع برق در برخی ایالت های شرقی و شمالی شده است، پایتخت هند و زندگی ۲۰ میلیون شهروند آن را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

در همان روز کجریوال در نامه ای که به مودی در شبکه های اجتماعی ارسال کرد، از دولت خواست تا زغال سنگ و گاز بیشتری را به نیروگاه های تامین کننده پایتخت اختصاص دهد.

 وی در نامه خود خاطرنشان کرد که کمبود زغال سنگ به مدت سه ماه ادامه داشته است و به نوبه خود بر نیروگاه های گازسوز تأثیر گذاشته است.

به گزارش رویترز، تقریباً نیمی از ۱۳۵ نیروگاه زغال سنگ هند دارای ذخایر سوخت کافی برای دو روز عمر کمتر هستند.

قیمت سوختهای تولید برق در سطح جهانی در حال افزایش است، زیرا صنایع از بیماری همه گیر کووید_۱۹ بهبود می یابند و تقاضای برق را بیشتر می کنند و هند نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

 تقاضا برای نیروی صنعتی از موج دوم شیوع ویروس کرونا به سرعت در حال افزایش است و افزایش فعالیت های اقتصادی باعث شده تا مصرف زغال سنگ به بالاترین رکورد جدید در این کشور که در حال حاضر مصرف کننده بزرگ زغال سنگ در جهان پس از چین است، برسد.

کد خبر: ۱۱۲٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      0 0
      فعلأتواین بازارایران بخاطرتحریمهای امریکای خبیث قافیه رو هم به روسیه وهم به عربستان باخته.