۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
پیش بینی افزایش نامتعارف قیمت ارز مورد تایید نیست
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

پیش بینی افزایش نامتعارف قیمت ارز مورد تایید نیست

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: گزارش منتسب به سازمان برنامه و بودجه مبنی بر افزایش نامتعارف قیمت ارز مورد تایید نیست و بر اساس مفروضات دولت قبل تنظیم شده است.

به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه نشست امروز کمیسیون اقتصادی با رئیس کل بانک مرکزی، درباره انتشار گزارشی منتسب به سازمان برنامه بودجه مبنی بر افزایش غیر متعارف قیمت ارز طی ۴ سال آینده، افزود: این گزارش بر اساس مفروضات دولت قبل بوده و به استناد روند دولت قبل، پیش بینی شده است، البته برای همان زمان هم مفروضات، ناقص و غیر قابل اتکا بوده است.

وی ادامه داد: فردا کمیسیون نشست مشترکی با رئیس سازمان برنامه بودجه و معاونانش خواهد داشت تا احکام اقتصادی را برای اصلاح ساختار بودجه بررسی کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: معتقدیم با اصلاح ساختار بودجه در حوزه تصمیمات، بخش زیادی از مفروضات این نوع گزارش‌ها - که مورد تایید سازمان برنامه و بودجه نیز نیست - اساساً محقق نمی‌شود.

پورابراهیمی افزود: روند آتی رویکرد اقتصادی کشور باید متفاوت از گذشته باشد؛ مسائلی، چون کسری بودجه در بودجه ۱۴۰۱ باید با روش هایی، چون مولدسازی دارایی ها، اصلاح ساختار مالیاتی کشور و اصلاح بودجه شرکت‌های دولتی حل شود.

وی خاطرنشان کرد: گزارش مذکور مورد تایید ما نیست و کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست فردا (دوشنبه) با رئیس سازمان برنامه و بودجه، جزئیات گزارش منتشر شده را بررسی می‌کند.

کد خبر: ۱۱۲٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha