چالشی به نام مالیات بر ارزش افزوده؛ اجبار برای تولیدکننده و معافیت برای مرغدار
تولید کننده شانه تخم مرغ در گفتگو با بازار مطرح کرد

چالشی به نام مالیات بر ارزش افزوده؛ اجبار برای تولیدکننده و معافیت برای مرغدار

جلودار، تولیدکننده شانه تخم مرغ می گوید: اصلی ترین چالشی که در تولید داریم بحث ارزش افزوده است چرا که مرغداران معاف از پرداخت آن هستند و لذا پرداخت آن تماما بر عهده خود تولیدکننده است.

بازار؛ گروه کشاورزی: «محسن جلودار» مدیر عامل یک شرکت تولیدی ظروف مقوایی که به طور خاص در بحث تولید شانه تخم مرغ  فعالیت می کنند در خصوص عدم رضایت برخی مشتریان از کیفیت شانه های تخم مرغ به خبرگزاری «بازار» گفت: با تلاشهایی که در حوزه تولید انجام می شود همه نوع کیفیت در کشور داریم و کسی که جنس ضعیفی در بازار ارائه می دهد قطعا مشتری اش همان کیفیت را از وی خواسته است.

جلودار افزود: به عنوان مثال در حال حاضر خود ما با دو نوع کیفیت شانه های تخم مرغ را ارائه می دهیم که یک نوع با دستگاه های ایرانی است و یکسری نیز با ماشین آلات روز دنیا است که فقط برای اهداف صادراتی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: بنا بر شرایطی که داشتیم سال گذشته بیش از ۹۰ درصد تولیدات مان با هدف صادراتی بود.

کیفیت شانه تخم مرغ را نوع ماشین آلات تعیین می کند
این تولیدکننده اظهار داشت: در حقیقت کیفیت انواع شانه های تخم مرغ به دلیل نوع ماشین آلات است و مسلما شانه تخم مرغ هایی که با یکسری ماشین آلات خارجی به خصوص ماشین آلات روز اروپایی تولید می شود کیفیت بسیار بالایی دارد و غالبا برای مسافتهای دور و بازارهای صادراتی تولید می شود.

جلودار در خصوص اصلی ترین چالشهایی که در حوزه تولید شانه تخم مرغ دارند نیز گفت: یکی از چالشهای اصلی که ما در این حوزه داریم مشکل ارزش افزوده است. الان مرغدارانی که به صورت حقیقی فعالیت می کنند معاف از مالیات ارزش افزوده هستند و لذا در  این میان ما باید ارزش افزوده ای را پرداخت کنیم که مرغدار به ما نمی پردازد.

وی ادامه داد: این امر بازار رقابتی را بین ما و برخی از همکاران مان که به هر حال به صورت چراغ خاموش کار می کنند و به اصطلاح فرار مالیاتی دارند ناسالم کرده است. چرا که مایی که شفاف کار می کنیم ملزم به پرداخت مالیات هستیم و تولیدکنندگان چراغ خاموش چنین الزامی ندارند.

کد خبر: ۱۱۲٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha