۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
کشاورزان استان مرکزی اقدامات جلوگیری از کاهش عملکرد محصولات را انجام دهند
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

کشاورزان استان مرکزی اقدامات جلوگیری از کاهش عملکرد محصولات را انجام دهند

اراک- مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: کشاورزان استان مرکزی اقدامات جلوگیری از کاهش عملکرد محصولات را انجام دهند.

اصغر زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در سالهای پرباران باید در اولین فرصت مناسب، اقدامات جلوگیری از کاهش عملکرد محصولات توسط کشاورزان انجام شود  که در این راستا به کشاورزان توصیه می شود مبارزه و کنترل علفهای هرز مزارع گندم، جو و کلزا را در دستور کار قرار دهند.

زارعی افزود: بکارگیری همه روش های مبارزه جهت کنترل سرخرطومی برگ یونجه و کنترل شته مومی کلزا به صورت کانون کوبی و حاشیه مزارع و کنترل شته روسی غلات در مزارع آلوده نیز از اهمیت برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه ادامه عملیات مصرف کودهای سرک قبل از بارندگی و آبیاری باید صورت گیرند گفت: احداث باغات جدید با رعایت تمامی شرایط و استانداردهای نهال و بازدید از باغات بیمه شده که دچار سرمازدگی شده اند و اعلام به صندوق بیمه از اقدامات موثر دیگر محسوب می شوند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان داشت: مواظبت از محصولات گلخانه ای به ویژه تنظیم شرایط دما و رطوبت پوشش گلخانه ها جهت جلوگیری از بروز بیماریهای محصولات نیز حائز اهمیت است.

کد خبر: ۱۱٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha