۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
افزایش هشت درصدی تولید مرغ در کردستان/متخلفان با برخورد شدیدی مواجه می شوند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

افزایش هشت درصدی تولید مرغ در کردستان/متخلفان با برخورد شدیدی مواجه می شوند

سنندج – رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از افزایش هشت درصدی تولید مرغ در این استان در شش ماه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

فرید سپری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به وضعیت میزان تولید مرغ در استان کردستان، اظهار کرد: تولید مرغ دراستان کردستان بیشتر از میزان مصرف است و نباید در توزیع مرغ مشکلی در سطح استان داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری با تلاش همکاران، مجموعه شرایط برای تولید مرغ در استان کردستان فراهم شده است، گفت: میزان تولید در استان کردستان در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش پیدا کرده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد: خوشبختانه امسال میزان تولید مرغ نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و همچون گذشته مازاد بر نیاز استان کردستان مرغ تولید و عرضه می شود.

وی با بیان اینکه عزم دولت برای تامین نهاده های دام طیور در کشور جدی است، عنوان کرد: تامین و توزیع نهاده های دام و طیور در استان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و در این راستا مشکل خاصی وجود ندارد.

سپری بیان کرد: به طور متوسط مصرف روزانه مرغ در شهر سنندج ۵۰ تن است که علاو بر مرغداری های سطح شهر از مرغداری های شهرستانهای دیگر استان هم برای تامین مرغ شهر سنندج اقدام کرده ایم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت تولید مرغ در استان کردستان، اظهار کرد: در حال حاظر ۷۳ مرغداری در استان آماده عرضه به بازار است که در جلسات مختلفی، برنامه ریزی لازم برای عرضه مرغ این واحدها به بازار انجام خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ضمن تاکید بر افزایش نظارت ها بر بازار عرضه مرغ، گفت: یکی از نیازهای فعلی در حوزه توزیع گوشت مرغ افزایش نظارت هاست و انتظار می رود که از تمامی ظرفیت های در اختیار در این بخش بهره برداری شود.

وی گفت: در همین راستا و بر اساس ضوابط قانونی موجود، با هر گونه تخلفی در بازار مرغ در استان کردستان به شدت برخورد می شود و در همین راستا باید از ظرفیت های بخش خصوصی نیز به خوبی بهره برداری شود.

کد خبر: ۱۱۲٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha