۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
ضرورت تامین سوخت خط ریلی در استان سمنان به‌عنوان یکی از امن‌ترین راه‌های تبادل کالا و صادرات
معاون سیاسی استاندار سمنان تاکید کرد:

ضرورت تامین سوخت خط ریلی در استان سمنان به‌عنوان یکی از امن‌ترین راه‌های تبادل کالا و صادرات

سمنان- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بر ضرورت تامین سوخت خط ریلی استان به منظور جابجایی کالا و ارتقای صادرات تاکید کرد و گفت: این مهم یکی از اقدامات مطلوب صورت گرفته در سطح استان بوده است.

حبیب الله خجسته پور در گفتگو با خبرنگار بازار، یکی از امن‌ترین راه های تبادل کالا و صادرات را ناوگان ریلی دانست و تاکید کرد: در زمینه تامین سوخت ناوگان ریلی به منظور تسهیل در صادرات کالا از استان اقدامات خوبی از سوی راه آهن شمالشرق(۱) و همچنین شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه شاهرود شده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد به سه بخش صنعت، خدمات، کشاورزی تقسیم می شود و هر سه بخش به نوعی وابسته به فرآورده های نفتی هستند، تاکید کرد: متولی توزیع این سوخت در واقع نقشی مهم در ارتقای وضعیت اقتصادی استان سمنان دارد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: دربخش صنایع ، کارخانجات و کارگاه های تولیدی و .. ، دربخش کشاورزی نیز چه سنتی و چه صنعتی و صنایع وابسته آن نظیر دامداری و .... در حوزه خدمات خصوصاً حمل و نقل و.. به نوعی موتور محرکه سوخت محسوب می شود که از این منظر نیز کار شرکت نفت قابل ستایش است. 

خجسته پور بیان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و محور مواصلاتی شمال به جنوب و شرق به غرب و موقعیت استراتژیک منطقه تا کنون مورد و چالش خاصی مشاهده نشده است.

وی درباره گاز مایع نیز تاکید کرد: با توجه به تعداد اندک خودروهای دارای مجوز در زمینه استفاده از گاز مایع، تعداد زیادی خودرو بدون مجوز و غیر استاندارد وجود دارند که به‌صورت غیر قانونی ازاین فرآورده استفاده می‌کنند  که این امر هم در زمینه قانونی و هم در زمینه بحث خطر آفرینی استفاده از تجهیزات غیر مجاز نصب شده می تواند در استان مشکلاتی ایجاد کند که نیازمند بحث و بررسی است.

کد خبر: ۱٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha