۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
نبود تقاضا، بازار فولاد را ناراضی کرد
عضوهیات مدیره تولید کنندگان فولاد:

نبود تقاضا، بازار فولاد را ناراضی کرد

شهرستانی، عضو هیات مدیره تولید کنندگان فولاد کشور گفت: هفته گذشته دادوستد فولاد در بازار به علت نبود تقاضا و کمبود خریداران راضی کننده نبود.

بازار؛ گروه صنعت: «سید رضا شهرستانی» عضو هیات مدیره تولید کنندگان فولاد کشور گفت: هفته گذشته اگر معاملاتی هم در بازار انجام شد و چیزی خریدند دلیلش این بود که خریداران به امید اینکه محصولات خود را صادر کنند.

سود ۳۹ درصدی حاصل خرید از بورس و تولید محصول و صادرات آن
وی با بیان اینکه تفاوت ۳۹ درصدی قیمت ارز نیمایی با قیمت سنا سبب شد تا حدودی دادوستد بیشتر شود، گفت: این تفاوت سبب شد که خریداران به امید صادرات محصولات خود شمش را از بورس خریدند تا از این سود برخوردار شوند زیرا که هر کس از بورس خرید می کرد و محصول آن را صادر می کرد از ۳۹ درصد سود برخوردار می شد.

به گفته شهرستانی هفته گذشته همچنین بازار داخلی متاثیر از قیمت قراضه و فروآلیاژها بود و برای تولید کنندگان شرایط خوبی نبود به خصوص اینکه صادر کنندگان بخش خصوصی در حوزه نورد و ذوب بسیار محدود هستند.

عضوهیات مدیره تولید کنندگان فولاد کشور یادآورشد: از طرفی مصرف کننده واقعی ترجیح می دهند که به خاطر پوشش مالیات از بورس کالا خریداری کند و بعضی تولید کنندگان که شمش می خرند به این امید خریدار هستند که بخشی از محصولات خود را صادر کنند سعی می کنند که محصولات مورد نیاز خود را در زمان روند نزولی بازار خرید و محصولات خود را صادر کنند.

در بازارهای جهانی در هفته گذشته قیمت سنگ آهن به مسیر صعودی خود ادامه داد و در روز پنجشنبه گذشته به ۱۲۶ دلار در تن رسید و قیمت بیلت cis با افزایش  مواجه شد به درنهایت با قیمت ۶۲۷ دلار معامله شد

شهرستانی اظهارداشت: در بازارهای جهانی در هفته گذشته قیمت سنگ آهن به مسیر صعودی خود ادامه داد  و در روز پنجشنبه گذشته به ۱۲۶ دلار در تن رسید و قیمت بیلت cis با افزایش  مواجه شد به درنهایت با قیمت ۶۲۷ دلار معامله شد.

وی افزود: هفته گذشته قیمت بیلت صادراتی ایران در بندرعباس با افزایش قیمت به ۶۴۲ دلار رسید و قیمت شمش در بازار داخلی با قیمت ۱۳۸۰۰ الی ۱۴۱۰۰ معامله شد ولی با توجه به  اینکه پیش بینی می‌شود در هفته جاری قیمت‌های داخلی متاثر از افزایش قیمت‌های جهانی و همچنین افزایش بهای تمام شده بدلیل گران شدن فرو آلیاژها صعودی شود روزپنجشنبه گذشته بازار با تقاضای بیشتری همراه بود.

عضوهیات مدیره تولید کنندگان فولاد کشور خاطر نشان کرد: این شرایط سب شد که قیمت میلگرد هم در آخرین روز معاملات بازار در بازه ۱۵۲۰۰ الی ۱۶۱۰۰ معامله شود.

در آخرین روز هفته گذشته در بورس کالا  ۳۱ هزار و ۷۸۵ تن میلگرد آجدار شاخه معامله شد و در حدود ۲۴.۷ درصد از مجموع ۱۲۸ هزار و ۵۳۹ تن محصول عرضه شده در بورس خریداری شد

شهرستانی افزود: در آحرین روز هفته گذشته در بورس کالا  ۳۱ هزار و ۷۸۵ تن میلگرد آجدار شاخه معامله شد و در حدود ۲۴.۷ درصد از مجموع ۱۲۸ هزار و ۵۳۹ تن محصول عرضه شده در بورس خریداری شد.

وی با بیان اینکه از مجموع  ۱۵۶ هزار و ۵۳۰ تن شمش عرضه شده در بورس کالا ۶۹ هزار و ۴۸۰ تن آن معامله شد، گفت: از این میزان عرضه شده این محصول در بورس حدود ۴۴ درصد آن بفروش رسید.

قیمت میلگرد در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود
بررسی میدانی وضعیت بازار فولاد در آخرین روز معاملات بازار حاکی است که میلگرد در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود و به غیر از دو یا سه کارخانه کارخانه الباقی آنها بدون تغییر قیمت بودند.

تیرآهن نیز در اکثر مبادی فروش با افزایش قیمت همراه بود و به غیر از دو یا سه بنگاه الباقی آنها افزایش قیمت ۱۰الی ۲۰ هزار تومانی داشتند و قیمت انواع ورق سیاه با کاهش   ۵۰ الی ۲۰۰ تومانی مواجه شد.

ورق گالوانیزه، رنگی و روغنی در آخرین روز معاملات هفته گذشته کاهش ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی داشت و قیمت قوطی پروفیل و پروفیل زد نیز در اکثر کارخانه‌های تولیدکننده حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان در هرکیلوگرم کاهش قیمت داشت.

در هفته گذشته قیمت نبشی و ناودانی در اکثر کارخانه های تولید کننده بدون تغییر ماند، ام قیمت انواع لوله (مانیسمان، داربستی، درزدار) در اکثر کارخانه های تولید کننده ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان کاهش یافت.

در آخرین روز معاملات هفته گذشته  قیمت تیر آهن در بازار ثابت ماند  و شاخه های پر فروش ذوب آهن اصفهان ۲۰ الی ۳۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند و در بازار پروفیل نیز تعداد کثیری از فروشندگان از اعلام قیمت اجتناب کردند و بقیه شرکت ها نیز ثبات قیمتی را اعمال کردند و فقط یک محصول کاهش ۱۰۰ تومانی داشت.

کد خبر: ۱۱۲٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha