۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
۱۵ هزار خانوار روستایی مشترک «نفت سفید» هستند
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین:

۱۵ هزار خانوار روستایی مشترک «نفت سفید» هستند

قزوین- مسعودی، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قزوین گفت: ۱۵ هزار و ۱۰۰ خانوار روستایی در قزوین مشترک «نفت سفید» هستند.

لطف الله مسعودی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: براساس اطلاعات موجود در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار خانوار روستایی در قزوین از گاز طبیعی برخوردار نبوده و در مناطق کوهستانی و صعب العبور ساکن هستند، که بر همین اساس می‌توان اعلام کرد بیش از ۹۰ درصد متقاضیان سوخت نفت سفید در استان قزوین در الموت شرقی، غربی و طارم سفلی ساکن هستند.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی استان قزوین گفت: همچنین در شهرستان بوئین زهرا، تاکستان و آوج نیز خانوارهایی در مناطق روستایی ساکن هستند که با وجود جمعیت کمتر از یک هزار نفر سوخت رسانی به صورت مستمر ادامه دارد.

وی بیان کرد: با وجود این که بخش قابل توجهی از نیاز نفت سفید در این خانوارها در فصل سرما و عمدتا زمستان است اما در تابستان نیز توزیع نفت سفید در این مناطق ادامه دارد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان قزوین بیان کرد: تابستان امسال ۸۶۲ هزار لیتر نفت سفید در استان قزوین توزیع شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل و سال‌های پیش از آن کاهشی جدی داشته است.

مسعودی گفت: با اجرای طرح‌های گازرسانی در استان قزوین طی سال گذشته مصرف نفت سفید درتابستان امسال از ۳۳۰ هزار لیتر سال گشته به ۸۶۲ هزار لیتر رسیده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۲۹ مرکز توزیع نفت سفید در استان قزوین وجود دارد که ۵ مرکز در شهرها و ۱۲۴ مرکز در روستاهای قزوین دایر است که با سهمیه بندی مناسب بین خانوارهای  ساکن در این مناطق اقدام به توزیع سوخت می کنند.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی استان قزوین اظهار داشت: توزیع کالابرگ سهمیه ای برای دریافت نفت سفید به عنوان یکی از راه های کنترل مصرف و جلوگیری از قاچاق و سوء استفاده از سوخت طی چند سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است و از این رو طی سال گذشته  دریافت کالابرگ الکترونیکی جهت تامین سوخت الزامی شده است.

مسعودی بیان کرد: با وجود شیوع کرونا و ایجاد محدودیت‌های فیزیکی بخش قابل توجهی از خانوارهای تحت پوشش « نفت سفید» موفق به ثبت نام در سامانه و دریافت کالا برگ الکترونیکی شدند.

کد خبر: ۱۱۲٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha