۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
خودداری دانشگاه تبریز از واگذاری ۲۰ هکتار زمین مورد توافق به شرکت‌های دانش بنیان
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

خودداری دانشگاه تبریز از واگذاری ۲۰ هکتار زمین مورد توافق به شرکت‌های دانش بنیان

تبریز-رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی گفت: اراضی در اختیار پارک علم و فناوری استان بسیار محدود است و دانشگاه تبریز نیز به‌رغم توافق‌های انجام‌شده از واگذاری ۲۰ هکتار زمین مورد توافق خودداری کرد.

به گزارش بازار، عبدالرضا واعظی در مراسم افتتاح مرکز رشد مشترک پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی و دانشگاه آزاد تبریز از ایجاد پنج مرکز رشد مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار داشت: با حمایت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی و مشارکت واحدهای دانشگاهی فضاهای مازاد آموزشی دانشگاه‌های استان در اختیار واحدهای فناور و دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

وی افزود: همکاری خوبی توسط بخش دولتی، خصوصی و صنایع در اکوسیستم فناوری استان شکل‌گرفته است.

واعظی، تمرکززدایی و ایجاد مراکز تخصصی را از سیاست‌های اصلی پارک علم و فناوری استان بیان کرد و گفت: با افتتاح این مرکز تعداد مراکز رشد پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی به ۱۷ مرکز رشد افزایش یافت که نسبت به سال ۹۷ تعداد این مراکز ۲ برابر شده است.

وی با قدردانی از رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص تصویب طرح جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قوانین خوبی در خصوص حمایت از واحدهای فناور و دانش‌بنیان در مجلس تصویب‌شده است که امیدواریم در عمل نیز به‌خوبی اجرا شود.

واعظی با اشاره به واگذاری ۱۴ قطعه زمین از اراضی پارک علم و فناوری استان به واحدهای فناور و دانش‌بنیان برای ایجاد کارگاه تولید صنعتی تصریح کرد: اراضی در اختیار پارک علم و فناوری استان بسیار محدود است و دانشگاه تبریز نیز به‌رغم توافق‌های انجام‌شده و مصوبه‌های هیات‌های امنا دانشگاه تبریز و پارک علم و فناوری، ۲۰ هکتار زمین مورد توافق از ۳۲۰ هکتار از اراضی در اختیار خود را واگذار نمی‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با تأکید بر ضرورت افزایش فرهنگ توجه به فناوری در جامعه متذکر شد: دانشگاه‌ها باید به‌جای توجه صرف به مقاله‌نویسی و پایان‌نامه، به طرح‌های فناورانه توجه کنند و اجرای پروژه‌های ارتباط با صنعت یکی از اصلی‌ترین معیارهای ارتقا اعضای هیات علمی باشد.

کد خبر: ۱۱۲٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha