۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
اهتمام مدیریت شهری بر توسعه پارک علم و فناوری تبریز
معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز خبرداد؛

اهتمام مدیریت شهری بر توسعه پارک علم و فناوری تبریز

تبریز- معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز در بازدید از پارک علم و فناوری بر ضرورت حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.

به گزارش بازار، محمد عزتی در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری تبریز گفت: پارک های علم و فناوری نسخه پیشرفته آموزش عالی به صورت اجرایی و کارگاهی هستند و شرکت های دانش بنیان می‌توانند با تکیه بر مزایا و پتانسیل های دولتی دست به نوآوری زده و تحت حمایت های مختلف قرار گیرند.

وی افزود: شهرداری ها به عنوان یکی از نهادهای عمومی کشور، در بخش‌های مختلف، وظیفه های گوناگونی اعم از خدمات شهری، عمرانی، شهرسازی و... دارند لذا ضروریست در بخش های مرتبط با آموزش نیز، هم از نظر رشد و توسعه و هم در خروجی و تولیدات، این شرکت ها را تحت حمایت خود قرار دهند و با روش های مختلفی از جمله فضاسازی، اطلاع رسانی و... اقشار مختلف جامعه اعم از مردم، صنعت و تولید کنندگان را به سمت چنین شرکت هایی سوق دهند.

عزتی ادامه داد: بازدید امروز از پارک علم و فناوری تبریز نیز بر همین اساس و در راستای حمایت مدیریت شهری تبریز از چنین شرکت هایی در جهت توسعه آنها صورت گرفت.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز تصریح کرد: پارک علم و فناوری در حدود دو دهه قبل و در جنوب غرب تبریز مکان یابی و احداث شده است و در حال حاضر با مشکلاتی از نظر توسعه مجموعه و ایجاد مجموعه های کوچک دانش بنیان داخل در پارک مواجه است. امروز ضمن بررسی خواسته های مدیریت این مجموعه، از نزدیک نیز این موارد را مورد بررسی قرار دادیم و تلاشمان را خواهیم کرد تا فضای پارک را برای استقرار شرکت های دانش بنیان، به میزان بیش از آنچه که هست فراهم کنیم.

عزتی خاطرنشان کرد: فرآیند صدور مجوز، تسهیل مجوز و تسهیل صدور پروانه ساخت از جمله مواردی است که شهرداری می‌تواند در راستای توسعه پارک علم و فناوری انجام دهد و قول مساعد داده ایم تا حمایت های ویژه ای نیز از طریق شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز که همواره مدافع مباحث دانش بنیان بوده اند اخذ کنیم و با هم افزایی‌های صورت گرفته بتوانیم شاهد گسترش این مجموعه باشیم.

کد خبر: ۲۴۳٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha