۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
مجلس با حضور شرکت‌های چینی برای ساخت مسکن مخالف است
رییس کمیسیون عمران مجلس:

مجلس با حضور شرکت‌های چینی برای ساخت مسکن مخالف است

رضایی کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: وقتی بیش از ۵۰۰ هزار مهندس ساختمان در کشور وجود دارد هیچ دلیلی برای حضور شرکتهای خارجی در طرح تولید مسکن وجود ندارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضائی کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با حواشی ساخت مسکن در داخل کشور توسط چینی‌ها گفت: از نظر ما در داخل کشور هم دانش ساخت مسکن را داریم و به راحتی می‌توانیم بیش از یک میلیون مسکن در سال تولید کنیم.

وی با بیان این مطلب که انبوه سازان و شرکتهای داخل کشور توان اجرای این کار را دارند، گفت: وقتی بیش از ۵۰۰ هزار مهندس ساختمان  در کشور وجود دارد هیچ دلیلی برای حضور شرکتهای خارجی در طرح تولید مسکن وجود ندارد.

رضایی کوچی با بیان اینکه کمیسیون عمران با حضور شرکتهای خارجی در این طرح مخالف است، اظهار داشت : این موضوع در کمیسیون مطرح شد و نظر اعضای کمیسیون این بود که روی شرکت‌های داخلی در کشور سرمایه گذاری کنیم؛ کما اینکه از نظر صنعتی سازی این شرکت‌ها مشکلی نداریم و می‌توانیم به رویه ساخت این واحدهای ساختمانی نیز سرعت ببخشیم.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به توانمندی های شرکتهای داخل کشور عنوان کرد: ما قابلیت این را داریم که برای کشورهای همسایه هم مسکن بسازیم؛ همچنین در زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی کشورهای همسایه بازار مناسبی هستند و شرکت‌های ما باید در این بازارها حضور پیدا کنند.

رییس کمیسیون عمران مجلس، توضیح داد: متوجه شدیم که برخی از وزرا برعکس عمل می‌کنند؛ یعنی به جای اینکه فرصتی برای حضور ما در شرکت‌های همسایه فراهم کنند، برعکس شرکت‌های خارجی را آورده اند که برای ما مسکن بسازند. کمیسیون عمران با این کار مخالف بوده چرا که معتقدیم تمام شرایط برای ساخت یک میلیون مسکن در سال در کشور فراهم است.

کد خبر: ۱۱۲٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha