۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
طالبان به رسمیت شناخته نشوند؛ فشارهای اقتصادی زیاد می شود
معاون طالبان افغانستان در گفتگو با بازار:

طالبان به رسمیت شناخته نشوند؛ فشارهای اقتصادی زیاد می شود

مقام ارشد طالبان اظهار داشت در صورتی که جامعه جهانی طالبان را به رسمیت نشناسند؛ فشارهای اقتصادی تشدید می شود.

بازار؛ گروه بین الملل: در شرایطی که حکومت نو پای طالبان به شدت با مشکلات اقتصادی دست پنجه نرم می کنند، بسیاری از صاحب نظران به این عقیده هستند، تا زمانی که جامعه جهانی طالبان را به رسمیت نشناسند تحریم ها علیه طالبان ادامه خواهد داشت و افغانستان دچار بحران اقتصادی شدید تری خواهد شد. این در حالی است که جامعه جهانی به رسمیت شناخته شدن طالبان را مشروط به عملکرد این گروه نسبت به اجرای موازین حقوق بشری توسط طالبان دانسته اند.

«سید اکبر آغا» عضو ارشد طالبان در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این سوال که موضوع به رسمیت شناخته شدن طالبان از سوی کشورهای خارجی تا چه اندازه اهمیت دارد و آیا طالبان در این رابطه از خود انعطاف پذیری خواهد داشت یا خیر اظهار داشت: اگر به دلیل تطبیق قوانین اسلامی طالبان از سوی کشورهای خارجی به رسمیت شناخته نشوند و متعاقب آن فشار های اقتصادی افزایش یابد به حق مردم و ملت افغانستان ظلم خواهد شد، مردم ما باید بدانند که این ظلم از طرف خارجی ها بر ما تحمیل می شود، خارجی ها با این کار خود نشان خواهند داد که عدل و انصاف ندارند. تأکید می کنم که مسئولیت بروز چنین مشکلاتی متوجه حکومت طالبان نخواهد بود.

به گفته معاون فرهنگی طالبان افغانستان استدلال طالبان در قبال خواست جامعه بین المللی موجه است، به عنوان نمونه کشورهای خارجی خواهان این هستند که حقوق بشر پایمال نشود اما این در حالی است که به گفته طالبان قبل از این حقوق بشر در افغانستان پایمال شده است، به عنوان نمونه در حکومت قبلی دزدی، فساد اداری، رشوت خوری، قتل و جنایت بوده است. اکبر ادعا می کند که در حکومت فعلی طالبان این مشکلات از بین رفته است.

از جانب دیگر به بیان این مقام پیشین طالبان؛ حقوق زنان در حکومت فعلی افغانستان پای مال نخواهد شد و تمام حقوق زنان بر پایه رسم و رسومات و دین اسلام به آنان داده می شود.

اکبر در ادامه اظهار داشت که کشورهای غربی خواهان این هستند که حقوق بشر به خواست آنها در افغانستان تطبیق شود، پس ما چرا ۲۰ سال جنگ کرده ایم، به این موضوع توجه نمی شود که هر ملت و حکومت قانون خود را دارد و امکان دارد این قوانین در مغایرت با قانون دیگر ممالک باشد.

کد خبر: ۱۱۱٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha