۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
ضرر بزرگ اپل و افزایش شاخص ارزش سهام| ایالات متحده در مسیر خروج از تورم ناشی از کرونا
بررسی آخرین وضعیت سهام آمریکا؛

ضرر بزرگ اپل و افزایش شاخص ارزش سهام| ایالات متحده در مسیر خروج از تورم ناشی از کرونا

شاخص سهام آینده (futures) ایالات متحده روز چهارشنبه در آستانه انتشار نتایج گزارش سه ماهه JPMorgan افزایش یافته و سرمایه گذاران در انتظار اطلاعات تورم برای سرنخ هایی در مسیر آینده سیاست های پولی هستند.

به گزارش خبرگزاری بازار، شاخص سهام آینده (futures) ایالات متحده روز چهارشنبه در آستانه انتشار نتایج گزارش سه ماهه JPMorgan افزایش یافته و سرمایه گذاران در انتظار اطلاعات تورم برای سرنخ هایی در مسیر آینده سیاست های پولی هستند.

بر اساس این گزارش، سهامداران بزرگ بورس آمریکا همچون فیسبوک، آمازون، گوگل و تسلا توانستند با ثبت ۰.۵ درصد سود، جزو پربازده ترین شرکت های سهامی در بازار بورس آمریکا باشند.

ارزش سهام جی. پی مورگان نیز در سه ماهه سوم سال جاری، ۰.۱ درصد افت کرده و این در حالیست که کارشناسان معتقدند اقتصاد آمریکا در حال خروج از رکود تورمی ناشی از دوران همه گیری کرونا به سر می برد.

بورس وال استریت نیز روز سه شنبه با ریزشی چشمگیر روبرو شد که گفته می شود دلیل آن افزایش نگرانی سرمایه گذاران از مشکلات زنجیره تامین و افزایش قیمت هی ناشی از دوران کرونا بوده که بر روی مشاغل مختلف تاثیرگذار بوده است.

به اعتقاد کارشناسان بورس سهام آمریکا، تمرکز سرمایه گذاران همچنان بر نرخ تورم و احتمال افزایش آن بوده و در همین راستا، یانک ها به دنبال راهی برای مقابله با این رکود تورمی هستند.

انتظار می رود با افزایش تورم و قیمت ها، فدرال رزرو آمریکا نسبت به کاهش میزان خرید اوراق قرضه خود تا ماه آینده اقدام نماید.

از سوی دیگر، مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن را نمایندگان دموکرات در دست دارند نیز به تازگی قانونی تصویب کرده که بر اساس آن، سقف استقراض دولت از خزانه را به رقم ۲۸.۹ تریلیون دلار کاهش خواهد داد؛ اقدامی که به گفته کارشناسان می تواند منجر به افزایش قیمت و در نتیجه ارزش دلار طی روزهای آتی شود.

اما از بزرگترین شرکت های زیانده امروز بورس آمریکا، می توان به شرکت اپل اشاره کرد که ارزش سهام آن بیش از ۰.۷ درصد افت کرد. گفته می شود دلیل افت ارزش سهام اپل به دلیل کمبود تراشه های الکترونیکی و در نتیجه میزان تولید محصولات این شرکت بوده است؛ دلیلی که با بر اعلام اپل، تولید آیفون ۱۳ را به ۱۰ میلیون نسخه کاهش خواهد داد.

کد خبر: ۱۱۱٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha