۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
ادامه رکورد زنی قیمت دلار در پاکستان

ادامه رکورد زنی قیمت دلار در پاکستان

روند صعودی ارزش دلار در مقابل ارز ملی پاکستان همچنان ادامه دارد به طوری که قیمت هر دلار آمریکا امروز چهاشنبه در بازارهای این کشور به ۱۷۱.۰۴ روپیه رسید.

به گزارش بازار،  قیمت دلار در مقایسه با روپیه پاکستان برای چهارمین بار طی یک ماه گذشته رکورد زد. روند صعودی ارزش دلار در مقابل ارز ملی پاکستان همچنان ادامه دارد به طوری که قیمت هر دلار آمریکا امروز چهاشنبه در بازارهای این کشور به ۱۷۱.۰۴ رسید.

منابع خبری با بیان اینکه این قیمت ثبت شده بیشترین کاهش ارزش روپیه در مقابل دلار آمریکا طی تاریخ پاکستان بوده است، افزودند: ارزش دلار آمریکا نسبت به روز گذشته ۰/۵ روپیه افزایش یافته است که این موضوع موج تازه‌ای از نگرانی‌های را در بازار ارز و بورس پاکستان به وجود آورده است.

رکوردزنی‌های مکرر قیمت دلار در پاکستان همچنین دولت این کشور را بر آن داشت تا درصدد بررسی دلایل افزایش ناگهانی قیمت دلار برآید، در همین راستا "شیخ رشید احمد" وزیر کشور پاکستان در مصاحبه‌ای گفت: افزایش سریع قیمت دلار به دلیل احتکار این ارز توسط گروهی از شرکت‌ها بوده است.

وی افز ود: دولت پاکستان ضمن شناسایی ۵ شرکت و بازداشت ۸۸ نفر از عوامل افزایش مصنوعی قیمت دلار امیدوار است طی روزهای آتی شاهد ثبات قیمت روپیه در مقابل دلار باشد.

آژانس تحقیقات فدرال پاکستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۸ نفر از احتکارکنندگان که در مجموع ۶۵ میلیون دلار را خریداری کرده اند نیز شناسایی شده و اقدام قانونی علیه آنان در جریان است.

گفته می‌شود این افراد قصد خارج کردن ارز به کشور افغانستان را داشته اند.

قیمت هر دلار آمریکا در مقابل روپیه طی ۲ ماه گذشته به طور بی سابقه‌ای از ۱۶۴ به ۱۷۱ روپیه افزایش یافته است.
 

کد خبر: ۱۱۱٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha