۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
حضور متقاضیان از کشورهای همسایه تا آفریقا| نمایشگاهی با محصولات ۱۰۰ درصد ایرانی
گزارش بازار از نمایشگاه دام و طیور

حضور متقاضیان از کشورهای همسایه تا آفریقا| نمایشگاهی با محصولات ۱۰۰ درصد ایرانی

بیستمین نمایشگاه دام و طیور تهران درحال برگزاری است و برخی شرکت کنندگان معتقدند: معدود بازدیدکنندگان خارجی غالبا برای ارتباط گرفتن با سازندگان تجهیزات و دستگاه های صنعت در این نمایشگاه حضور دارند.

بازار؛ گروه کشاورزی: بیستمین نمایشگاه بین المللی دان، طیور و صنایع وابسته در شرایطی در محل نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است که به گفته برخی غرفه داران از رونق نسبی برخوردار است و می توان امیدوار به آینده بهتری برای این صنعت بود.

نمایشگاهی کاملا متفاوت با گذشته
محسن نیکخواه مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در خصوص کیفیت نمایشگاه به خبرگزاری بازار می گوید: با توجه به تاثیر همه گیری کرونا طی دو سال گذشته، امسال سطح حضور مردم در نمایشگاه نسبت به نمایشگاه قبل بهتر است و به نظر بنده این نمایشگاه نقطه عطفی در بهبود شرایط و ایجاد فرایندهایی است که بتوان تجارت و کسب و کارها را به شکل راحت تری ادامه بدهیم است.

وی می افزاید: اما مساله ای که در این میان طرح است این است که سالهای گذشته عمدتا این نمایشگاه با حضور غرفه داران خارجی برگزار می شد به طوری که میتوان به جرات گفت بالای ۷۰ درصد محصولاتی که در نمایشگاه عرضه می شد خارجی بود اما تمامی محصولات عرضه شده در نمایشگاه امسال بر پایه دانش بومی طراحی و تولید شده است. این امر برای ما جای خوشحالی دارد و نشان دهنده پیشرفت تولید کنندگان داخلی در زمینه شکل گیری و ارائه خدمات فنی و تخصصی با محوریت دام و طیور است.

این غرقه دار می گوید: به عبارت ساده تر غرفه داران غالبا تولید کننده داخلی هستند و وارد کنندگانی که محصولات خارجی را عرضه کنند به ندرت در نمایشگاه حضور دارند اما مساله اصلی این است که باور تولید یکسری محصولات، افزودنی ها و ماشین آلاتی که ما عمدتا فکر می کردیم در سطح کشور امکان تولیدش سخت است طی ۲ سال اخیر تغییر کرده و امروز نتایج اش را در قالب چنین محصولات کیفی در نمایشگاه می بینیم.

حضور متقاضیان از کشورهای همسایه تا آفریقا| نمایشگاهی با محصولات ۱۰۰ درصد ایرانی

نمایشگاه به دلیل همه گیری کرونا و همچنین شرایط بدی که دامدارن در آن گیر افتاده اند امسال رونق مورد انتظار را ندارد

بد بودن شرایط دامداران رونق را از نمایشگاه گرفته است
هدایت نصیری فعال حوزه تولید پودر ماهی در این خصوص به خبرگزاری بازار می گوید: امسال با توجه به اینکه بحث واکسیناسیون تا حدودی صورت گرفته بازدید کنندگان نسبتا خوب استقبال کرده اند و برای ما پر بار بوده است.

محسن کوثری دیگر فعال این بخش نیز به خبرگزاری بازار می گوید: نمایشگاه ذاتا خوب است و بابی برای آشنایی با فعالان حوزه است. با این وجود به دلیل شرایط دامداران و همچنین کرونا نسبت به ۲ سال قبل نمایشگاه خلوتی است.

وی می افزاید: امسال به تعداد انگشت شمار بازدیدکننده خارجی نیز از کشورهای افغانستان و عراق در نمایشگاه حضور دارند که مذاکراتی انجام داده ایم و باید منتظر ماند و دید آیا مذاکرات ثمره ای در نهایت برای ما خواهد داشت یا خیر.

دامداران در بخش تولید و فروش روزهای سختی را می گذرانند
حمیدرضا خیرخواه کارشناس ارشد صنعت دامپروری نیز که به عنوان بازدید کننده در این نمایشگاه حضور دارد در خصوص کیفیت نمایشگاه به خبرگزاری بازار می گوید: نمایشگاه شور و شوق ۲ تا ۳ سال قبل را ندارد و سالن ها نسبت خلوت است. به نظر بنده این خلوتی نمایشگاه ناشی از گرفتاری های دامداران می دانم. چرا که این صنعت در زمینه تولید و فروش روزهای سختی را می گذرانند.

حضور متقاضیان از کشورهای همسایه تا آفریقا| نمایشگاهی با محصولات ۱۰۰ درصد ایرانی

نمایشگاه نسبتا خلوت اما تخصصی تر از سالهای قبل است
علیرضا خندانی دامپزشک و مدیر یک مجموعه فعال در حوزه دامداری نیز در این خصوص به خبرگزاری بازار می گوید: نمایشگاه در اولین روز برگزاری بسیار خلوت بود اما امروز بازدیدکنندگان حضور خوبی دارند. البته نکته قابل تامل در مورد این نمایشگاه این است که نسبت به گذاشته تا حدودی تخصصی تر شده است و بازدید کنندگان غالبا تخصصی این صنعت هستند.

اگر رایزن های اقتصادی در نمایشگاه حضور یابند تا شرکتها بتوانند از این طریق محصولات خود را به آنها معرفی کنند  مسلما برای تولید کنندگان مثمر ثمر خواهد بود

جای خالی رایزن های اقتصادی 
رجب تندرو مدیر بازرگانی یک شرکت دانش بنیان حاضر در نمایشگاه نیز به خبرگزاری بازار می گوید: نمایشگاه تقریبا خوب پیش می رود و علاوه بر بازدیدکنندگان داخلی تعداد مختصری بازدید کننده خارجی از کشورهای روسیه و تاجیکستان نیز حضور دارند و به ما مراجعه کردند.

وی می افزاید:  حضور بازدیدکننده خارجی قطعا برای فراهم شدن شرایط صادراتی تولید کنندگان بسیار حائز اهمیت است و اگر رایزن های اقتصادی در قالب هیات های مختلف در نمایشگاه حضور یابند تا شرکتها بتوانند از این طریق معرفی محصولات خود را به آنها داشته باشند و از سوی دیگر رویارویی مستقیمی با مصرف کنندگان خارجی داشته باشیم مسلما برای تولید کنندگان مثمر ثمر خواهد بود.

حضور بازدیدکنندگان آفریقایی؛ باب فتحی برای صادرات 
علی شاه محمدی دیگه فعال حوزه خوراک دام نیز به خبرگزاری بازار می گوید: نمایشگاه نسبتا خوب است و بعد از فروکش کردن نسبی بیماری کرونا کمی جنب و جوش در نمایشگاه می بینیم. از سوی دیگر با تجربه به تجارب قبلی می بینیم که تعداد بازدیدکنندگان تخصصی نسبت به عموم بیشتر است ضمن اینکه از کشورهای آفریقایی نیز چند بازدید کننده در این نمایشگاه حضور دارند که می تواند باب فتحی برای صادرات برخی محصولات ایرانی به این قاره نیز باشد.

حضور متقاضیان از کشورهای همسایه تا آفریقا| نمایشگاهی با محصولات ۱۰۰ درصد ایرانی

نمایشگاه امسال، نوید بخش از سرگیری تجارت کشورها
فریبا رضایی دیگر غرفه دار این نمایشگاه نیز به خبرگزاری بازار می گوید: نمایشگاه با حضور شرکت های مختلف امسال در حال برگزاری است و به نوعی می توان پیشرفتهایی را در این نمایشگاه ببینیم. به طور خاص سومین روز این نمایشگاه مملو از بازدید کننده بود که به نظر میرسد ترس از همه گیری پایان یافته و تجارت ها از سر گرفته شده است.

تعداد معدودی بازدید کننده خارجی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین کشورهای اطراف در نمایشگاه حضور دارند که غالبا خواهان ارتباط با  تولیدکنندگان لوازم  و دستگاه های خاص این صنعت هستند

خارجی ها به دنبال ارتباط خاص با صنایع خاص
عماد شریعتی تولید کننده روغن مخصوص خوراک طیور به خبرگزاری بازار می گوید: با عادی شدن شرایط، امسال شاهد حضور نسبتا خوب بازدید کنندگان هستیم و علیرغم اینکه نمایشگاه تخصصی است و تبلیغات چندان گسترده ای نیز برای آن نشده اما باز هم می بینیم که بازدیدکنندگان عمومی نیز در کنار بازدیدکنندگان تخصصی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی در خصوص حضور بازدیدکنندگان خارجی نیز می گوید: تعداد معدودی بازدید کننده خارجی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، تاجیکستان و پاکستان در نمایشگاه حضور دارند که غالبا خواهان ارتباط با صنایع تولیدی و همچنین تولیدکنندگان لوازم  و دستگاه های خاص این صنعت هستند.

حضور متقاضیان از کشورهای همسایه تا آفریقا| نمایشگاهی با محصولات ۱۰۰ درصد ایرانی

شرکت های خارجی که غالبا در بخش تجهیزات شرکت می کردند امسال حضور کمرنگی در نمایشگاه دارند

حضور کمرنگ شرکت کنندگان خارجی در بخش تجهیزات صنعت دام و طیور
محمد صادقی استاد دانشگاه اصفهان نیز که به عنوان مشاور یک شرکت دانش بنیان در نمایشگاه حاضر است به خبرگزاری بازار می گوید: با توجه به شرایط همه گیری تصور نمی کردیم غرفه دار و بازدید کننده چندانی در این نمایشگاه شرکت کنند اما خوشبختانه حضورها از تصور ما نیز بیشتر است.

محسن جلودار دیگر غرفه دار حوزه تولید شانه های تخم مرغ نیز به بازار می گوید: نسبت به سالهای قبل حضور همکاران و فعالان این صنعت کمتر شده که عمدتا به دلیل شرایط فعلی است. از سوی دیگر شرکت کنندگان خارجی که غالبا در بخش تجهیزات شرکت می کردند امسال به ندرت حضور یافته اند.

همه گیری کرونا کماکان بر برگزاری نمایشگاه ها سایه افکنده است
علی روانپور، مدیر بازرگانی یک شرکت کشت و صنعت نیز به بازار می گوید: نمایشگاه بسیار خلوت است در حالی که سالهای قبل غرفه دار و بازدیدکننده بسیار حضور پررنگی داشتند و لذا به نظر می رسد کماکان همه گیری کرونا بر برگزاری نمایشگاه ها سایه افکنده است.

گفتنی است بیستمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته از تاریخ  مهرماه ۱۸ و با حضور فعالان صنعت دام و طیور در محل نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد و امروز چهارشنبه ۲۱ مهرماه آخرین روز برگزاری آن است.

کد خبر: ۱۱۱٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha