۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
تشکیل اداره کل میراث اروند مطالبه اقتصادی است| ضرورت استفاده از نظرات متخصصان گردشگری
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تشکیل اداره کل میراث اروند مطالبه اقتصادی است| ضرورت استفاده از نظرات متخصصان گردشگری

آبادان- موید راد، یک فعال گردشگری در خوزستان گفت: تشکیل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد اروند یک مطالبه است و باعث رونق اقتصادی این منطقه می‌شود.

جبار موید راد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ظرفیت‌های اقتصادی بالایی در حوزه گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر وجود دارد که متاسفانه تاکنون مغفول مانده است.

وی توجه به صنعت گردشگری را یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر دانست: با توجه به ظرفیت‌های بالای شهرهای آبادان و خرمشهر اما سهم طرح‌های حوزه گردشگری این دو شهر به شدت ناچیز بوده و آنگونه که باید حتی اشتغالزایی بالایی در زمینه گردشگری صورت نگرفته است.

این فعال گردشگری تاکید کرد: طی روزهای گذشته یکی از فعالان حوزه گردشگری به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراجعه کرد و مشکلات را طی نامه‌ای خطاب به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مدیرکل حوزه وزیر تحویل داد.

موید راد تصریح کرد: لزوم تشکیل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد اروند، تعطیلی بسیاری از اماکن میراثی فعلی آبادان و خرمشهر، کمبود حمایت در خصوص بازاریابی تولیدات صنایع دستی شهرهای آبادان و خرمشهر و همچنین عدم اعطای تسهیلات مناسب، وضعیت نامناسب ادارات میراث آبادان و خرمشهر، ضرورت ایجاد یک مرکز پژوهش مستقل در منطقه آزاد اروند، قرار دادن منطقه آزاد اروند در فهرست شهرهای پشتیبان جام جهانی قطر، کمبود اعتبارات، تجهیزات و منابع انسانی در ادارات میراث آبادان و خرمشهر و در نظر گرفتن منابع از طریق صندوق توسعه برای رونق و توسعه گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر از جمله مطالبات مطرح شده خطاب به وزیر بود.

وی عنوان کرد: یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را به این منطقه دعوت کرده است که صراحتا اعلام می‌کنم با توجه به تخصصی بودن حوزه گردشگری، قطعا بدون دریافت نظرات متخصصین اقدام مثبتی انجام نخواهد شد و ابتدا باید موارد تخصصی پیش از این سفر بررسی شود.

این فعال گردشگری در ادامه سخنان خود منطقه آزاد اروند را یک ظرفیت مهم برای ارتقای صنعت گردشگری منطقه قلمداد کرد و گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری «سعید محمد»، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور به شهرهای آبادان و خرمشهر سفر می‌کند؛ با توجه به دیدار اخیر وی با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، موضوع «تشکیل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد اروند» باید به عنوان مهم‌ترین مطالبه مطرح شود.

موید راد با بیان اینکه متخصصین و دلسوزان واقعی گردشگری باید مورد توجه قرار بگیرند، گفت: با توجه به ضرورت استفاده صحیح از فضای مجازی و تاکیدات مقام معظم رهبری بر توجه به این بستر مهم، از بهمن ماه ۱۳۹۹ یک گروه مردمی تخصصی با عنوان «گردشگری فلامینگوی اروند» تشکیل شد و بخش‌های مختلف گردشگری در این گروه مجازی عضو شدند. گروه گردشگری فلامینگوی اروند اولین گروه تخصصی گردشگری در منطقه آزاد اروند (آبادان، خرمشهر و مینوشهر) است که معرفی ظرفیت‌های مغفول مانده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه و همچنین ارائه راهکارهای علمی را تاکنون دنبال کرده است و مسئولان می‌توانند از طرح‌هایی که در این گروه مطرح می‌شود استفاده کنند.

کد خبر: ۱۱۱٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha