۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
صدور دستور ترخیص فوری ۱۶ هزار تن برنج وارداتی از بندر شهید رجایی بندرعباس
رئیس کل دادگستری هرمزگان خبر داد

صدور دستور ترخیص فوری ۱۶ هزار تن برنج وارداتی از بندر شهید رجایی بندرعباس

هرمزگان- رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از صدور دستور قضایی برای ترخیص فوری محموله بزرگ ۱۶ هزار تنی برنج وارداتی از بندر شهید رجایی بندرعباس با هدف کنترل قیمت‌ها خبر داد.

به گزارش بازار، علی صالحی در بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس با اشاره به صدور دستور ویژه قضایی برای ترخیص محموله بزرگ برنج وارداتی از این بندر اظهار داشت: بر این اساس مقرر شد، اداره غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان به سرعت با رفع موانع موجود نسبت به ترخیص فوری محموله بزرگ ۱۶ هزار تنی برنج وارداتی و ارسال آن به اقصی نقاط کشور با هدف کنترل قیمت ها اقدام کند.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» و سیاست های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضاییه در خصوص لزوم کنترل گرانی ها با تسریع در روند ترخیص کالاها و اقلام ضروری مورد نیاز مردم از بنادر و گمرکات، بیان کرد: در راستای کنترل بازار و مقابله با گرانی ها در جریان این بازدید با حضور مسئولان قضایی استان و مدیران دستگاه های اجرایی، تصمیمات لازم به منظور شتاب بخشی به روند ترخیص کالاهای اساسی اتخاذ شد. بر این اساس دستگاه های متولی، مکلف شدند نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم و بسیج تمامی امکانات برای ترخیص فوری اقلام دپو شده در محوطه و انبارهای گمرک و بندرشهیدرجایی که متأسفانه برخی از آنها به علت طولانی شدن مدت نگهداری در معرض فساد و انقضای تاریخ مصرف قرار گرفته اند، به سرعت اقدام کنند.

وی یادآور شد: رویکرد مسئولان قضایی در بازدید از بنادر و گمرکات، تعیین تکلیف سریع کالاهای اساسی علی الخصوص اقلام ضروری از مرحله ترخیص تا رسیدن به دست مصرف کنندگان است و این امر با توجه به ضرورت رفع موانع قانونی به صورت مستمر از سوی دستگاه قضایی استان هرمزگان پیگیری می شود.

ضرب العجل ۳ روزه برای تعیین تکلیف و ترخیص ماشین آلات سنگین 
صالحی تصریح کرد: در نتیجه تصمیمات اتخاذ شده، فوراً ضمن تشکیل کارگروهی با حضور نمایندگان سازمان های متولی، مقرر شد؛ در مهلت سه روز، لیست دقیقی از تمامی ماشین آلات سنگین عمرانی- مهندسی و راه سازی موجود به همراه جزئیات و علت معطلی در روند ترخیص آنها به انضمام گزارشی از علل و عوامل قصور و تقصیر هریک از دستگاه های ذیربط به همراه مستندات قانونی تهیه و جهت رسیدگی به دادگستری استان ارائه شود. 

وی در ادامه افزود: با تعیین ضرب الأجل سه روزه، دستورات ویژه ای برای تکمیل مراحل کارشناسی و ارائه لیست ماشین آلات سنگین عمرانی- مهندسی و راه سازی رسوبی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی صادر شد و همچنین اداره کل گمرکات استان هرمزگان نیز مکلف شد تا ظرف پنج روز ضمن تکمیل لیست مربوطه و انجام مراحل کارشناسی نسبت به ارائه آن به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اقدام کند تا در جهت فروش این ماشین آلات از طریق مزایده طی یک ماه اقدام شود. 

رئیس کل دادگستری دادگستری استان هرمزگان، بررسی فوری علل عدم نصب دستگاه های ایکس ری مورد نیاز برای جلوگیری از قاچاق و کنترل ورود و خروج کالا از اسکله شهید رجایی را از دیگر محورهای این بازدید برشمرد و یادآور شد: بر این اساس، مقرر شد رونوشت نامه درخواستی که شرکت متولی امر خطاب به سازمان انرژی اتمی مطرح کرده است به دستگاه قضایی استان هرمزگان ارائه شود تا از طریق دادگستری این موضوع پیگیری شود و سازمان انرژی اتمی در اسرع وقت نسبت به موضوع راه اندازی این دستگاه های ایکس ری، اظهار نظر کند. 

وی بیان کرد: با هماهنگی های انجام شده، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان ضمن تأمین کامیون‌های مورد نیاز، نسبت به بارگیری محموله های کالاهای اساسی و اقلام وارداتی از انبارهای گمرک و اسکله شهید رجایی بندرعباس و ارسال آنها به سراسر کشور، اقدام خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با حضور در اداره کل بنادر و دریانوردی استان و بندر شهید رجایی بندرعباس، ضمن ارزیابی کالاهای اساسی موجود در محوطه و انبارهای این مجموعه، دستورات لازم را به منظور تسریع در روند ترخیص و عرضه به موقع کالاهای اساسی و اقلام ضروری برای تأمین نیاز بازار و ارسال به سراسر کشور صادر کرد.

صالحی ضمن بازدید از محموله های کالاهای اساسی و اقلام وارداتی موجود در انبارها، وضعیت ماشین آلات سنگین عمرانی- مهندسی و راه سازی رسوبی در بندر شهید رجایی را مورد ارزیابی قرار داد و دستورات لازم را به منظور بهبود شرایط نگهداری و جلوگیری از تخریب و تضییع این اموال صادر کرد.

کد خبر: ۱۱۱٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha