۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
مبارزه با ملخ صحرایی در هفت هزار و ۵۷۶ هکتار از مراتع سیستان وبلوچستان
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد:

مبارزه با ملخ صحرایی در هفت هزار و ۵۷۶ هکتار از مراتع سیستان وبلوچستان

زاهدان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون هفت هزار و ۵۷۶ هکتار از مراتع این استان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

غلام حیدر زورقی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: هفت هزار و ۵۷۶ هزار هکتار از مراتع استان سیستان و بلوچستان تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: مبارزه با این آفت از ۵ آبان سال گذشته با توجه به گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم دسته‌های ملخ از آن سوی مرزها در این استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: ملخ یکی از مهمترین آفات عمومی است که در صورت عدم کنترل آفت خسارت جبران ناپذیری به محصولات زراعی و باغی وارد می‌کند.

زورقی با بیان اینکه کماکان کار مبارزه با ملخ‌های صحرایی مهاجر در شهرستان‌های سیستان و بلوچستان ادامه دارد، بیان داشت: ۶ هزار و ۸۸۵ هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان علیه ملخ پوره و ۷۲۱ هکتار علیه ملخ بالدار بوده است.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اقدامات خوبی را برای مبارزه با این آفت انجام داده است، تصریح کرد: از کشاورزان عزیز خواهشمندیم در صورت مشاهده این آفت مراتب را بلافاصله به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنن

کد خبر: ۱۱٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha