۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸
رشد ۱۰ بـرابری تأمین و توزیع نهاده دام و طیور در سیستان و بلوچستان
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

رشد ۱۰ بـرابری تأمین و توزیع نهاده دام و طیور در سیستان و بلوچستان

زاهدان- سیدحسینی، رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از رشـد ۱۰ بـرابری تأمین و توزیع نهاده دام و طیور در استان طی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد.

سیدمحمدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در زاهدان اظهار داشت: توجه به ادامه خشکسالی‌ها و کمبود علوفــه، شـرکـت پشتیبانی امور دام استان سیستان و بلوچستان با تأمین و توزیع ۳۸۷ هزار تن نهاده دام و طیور شامل ذرت، کنجاله سویا و جو کمک شایانی به دامداران و مرغداران استان کرده که این میزان نهاده توزیع شده طی سال ۱۴۰۲ نسبـت به مدت سال قبل رشدی ۱۰ برابری داشته است.

وی گفت: با تلاش و پیگیری‌های شرکت پشتیبانی امور دام استان سیستان و بلوچستان، طی سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۰ فروند کشتی به ظرفیت دو میلیون ‌تن محموله ذرت و جو از خارج از کشور به اسکله شهید بهشتی چابهار وارد و پس تخلیه به استان‌های سطح کشور ارسال شد که این حجم نهاده وارداتی نسبت به سال قبل بیش از چهار برابر رشد داشته و در صورت تأمین زیرساخت‌ها، واردات نهاده‌ها سالیانه تا ۳۰ کشتی دیگر قابل افزایش است.

تأسیس و راه‌اندازی ۲۰ مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با هدف تنوع بخشی به ظرفیت‌های اشتغال در بخش کشاورزی و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی متناسب با شرایط اقتصادی و اجتماعی و در راستای اجرای کشاورزی نوین از طریق نفوذ دانش روز به عرصه‌های کشاورزی در سطح روستاها و همچنین فراهم کردن دسترسی آسان کشاورزان به خدمات فنی و مشاوره‌ای، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با ایجاد و راه‌اندازی ۲۰ مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی تعداد مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی استان به ۵۴ مرکز افزایش یافته است.

سیدحسینی ادامه داد: در راستای حمایت و کارسپاری به بخش خصوصی بسیاری از امور تصدی‌گری سازمان به این مراکز واگذار شده است. همچنین طی دولت سیزدهم ۴ دفتر ترویجی راه‌اندازی شده که ارائه خدمات به بهره‌برداران را تسهیل کرده است.

راه‌اندازی ۵۳ صندوق های خرد زنان روستایی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: صندوق‌های خرد زنان روستایی با هدف توانمندسازی، ارتقای مهارت فردی و اجتماعی زنان روستایی، افزایش درآمد خانوارهای کم درآمد و تقویت نقش زنان در اقتصاد خانواده در مناطق روستایی و عشایری با مشارکت دولت و پس اندازهای اندک زنان تشکیل می‌شود.

وی افزود: نتایج قابل قبول اعتبارات خرد در بحث توانمندسازی زنان روستایی، ایجاد کسب و کار و بهبود شرایط زندگی آنان موجب شده صندوق‌ها در کانون توجه قرار گرفته و اعضای آن به عنوان گروه هدف منسجم و قابل دسترس برای انجام بسیاری از پروژها در نظر گرفته شوند که بر این اساس از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۵۳ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در سطح استان تشکیل شده و تعداد صندوق‌های خرد زنان روستایی در سیستان و بلوچستان به ۱۶۳ صندوق افزایش یافته است.

کد خبر: ۲۸۱٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha