۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳
احداث هشت واحد جدید مرغداری در شهرستان فنوج
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فنوج خبر داد؛

احداث هشت واحد جدید مرغداری در شهرستان فنوج

زاهدان- یزدانی، سرپرست جهاد کشاورزی فنوج گفت: با هدف دستیابی به خوداتکایی در تولید گوشت مرغ با سرمایه ‌گذاری ۸۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی هشت واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی جدید در فنوج در حال ساخت است.

محمدنبی یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۲، در سه واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی شهرستان فنوج بیش از ۴۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده و با این میزان جوجه‌ریزی، حدود ۷۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فنوج افزود: با هدف دستیابی به خوداتکایی در تولید گوشت مرغ با سرمایه ‌گذاری ۸۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی هشت واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی جدید با ظرفیت ۱۶۰ هزار قطعه در دوره و تولید سالیانه یک هزار و 400 تن گوشت مرغ در سطح شهرستان فنوج در حال احداث است.

وی پیشرفت فیزیکی واحدهای در دست اجرا را ۵۰ تا ۹۵ درصد اعلام و بیان کرد: با احداث و بهره‌برداری این هشت واحد مرغداری، شهرستان فنوج در تولید گوشت مرغ به خودکفایی می‌رسد.

یزدانی تصریح کرد: ۲۶ مورد مجوز احداث مرغداری جدید در شهرستان فنوج صادر شده و منتظر تحویل زمین است. با توجه به شرایط آب و هوایی، در مرغداری های شهرستان فنوج قابلیت پنج دوره جوجه ریزی وجود دارد.

کد خبر: ۲۸۲٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha