۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
لزوم درآمدزایی با استفاده از انرژی حرارتی مازاد پالایشگاه ها برای استخراج بیت کوین!
سناتور تدکروز تاکید کرد:

لزوم درآمدزایی با استفاده از انرژی حرارتی مازاد پالایشگاه ها برای استخراج بیت کوین!

سناتور تدکروز ضمن استقبال از استخراج بیت کوین، بر اهمیت درآمدزایی با استفاده از انرژی حرارتی مازاد پالایشگاه های نفت و گاز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بازار، در پی برگزاری نشست بزرگ بلاکچین تگزاس که دستکم سه درصد از نمایندگان مجلس سنا آمریکا در آن حضور داشتند، «سینتیا لومیس» سناتور ایالت وایومینگ طی سخنانی گفت که وزارت خزانه داری این کشور بیش از کمیسیون مبادلات و امنیت آمریکا به عنوان مرجه اصلی قانونگذاری مبادلات مالی، نگران فنواری بلاک چین و ارزهای دیجیتال بوده و آن را به عنوان خطری جدی ارزیابی می کند.

بر اساس این گزارش، لومیس همچنین تاکید کرد که نگرانی های اخیر وی در مورد آژانس فدرال، در حقیقت سخن کارگزاران ارزهای دیجیتال و نگرانی آنها از لایحه زیرساختی است که در حال حاضر در کانون مباحث کنگره قرار دارد.

این در حالیست که «ژانت یلن» مدیرعامل خزانه آمریکا از این لایحه که در ماه آگوست توسط مجلس سنا به تصویب رسید، دفاع کرده است.

بر اساس لایحه مذکور، کلیه کارگزاران و صرافی های فعال در صنعت ارزهای دیجیتال می بایست گزارش های مبادلات مالی بالای 10 هزار دلار را در اختیار وزارت خزانه داری آمریکا قرار دهند؛ موضوعی که با وایت پیپر و مانیفست اصولی ارزهای دیجیتال که بر لزوم عدم نظارت دولت بر مبادلات مالی افراد تاکید دارند، در مغایرت کامل است.

در همین راستا، لومیس در ادامه سخنان خود تاکید کرد که لایحه مذکور نشانگر فهمی کاملا اشتباه از مفهوم ارزهای دیجیتال و بیت کوین بوده و گفت که صرافی ها الزاما اطلاعات تمامی مشتریان خود را به دلیل مبادلات مستقیم میان کیف های پول در اختیار ندارند.

لازم به ذکر است، سناتور «تد کروز» نیز از جمله چره های شاخص مجلس سنا در این اجلاس بود و با استقبال از صنعت ارزهای دیجیتال گفت: استخراج بیت کوین (BTC) برای درآمدزایی از انرژی ایجاد شده و در فرآیند استخراج نفت و گاز، به جای "شعله ور کردن" مواد مازاد و هدر رفت آن، از این انرژی حرارتی آزاد شده برای استخراج بیت کوین استفاده می شود؛ رویکردی مثبت که می تواند نشانه ای از استقبال مقامات ارشد ایالات متحده در خصوص صنعت ارزهای دیجیتال و در نتیجه توسعه بازار این ارزها در جهان شود.

کد خبر: ۱۱۱٬۶۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha