۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
تدوین بودجه ۱۴۰۱ بر مبنای برنامه ششم توسعه
سخنگوی کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس مطرح کرد

تدوین بودجه ۱۴۰۱ بر مبنای برنامه ششم توسعه

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: محتمل‌ترین حالتی که برای بررسی برنامه پنج ساله هفتم توسعه و بودجه سال ۱۴۰۱ اتفاق خواهد افتاد، این است که برنامه ششم توسعه برای شش ماه تا یکسال آینده تمدید شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به فرا رسیدن موعد مقرر قانونی پایان اجرای برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گفت: نظام بودجه‌ریزی در کشور مبتنی بر برنامه‌های توسعه‌ای و اهداف تعیین شده طی پنج سال آینده است و امسال با اتمام زمان اجرای برنامه ششم باید دولت لایحه برنامه پنجساله هفتم توسعه را به مجلس ارسال می‌کرد تا قبل از فرا رسیدن سال جدید و حتی بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ بررسی و تصویب می‌شد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس ادامه داد:  لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ باید مبتنی بر برنامه پنج ساله هفتم توسعه در دولت تدوین و در مجلس بررسی و تصویب شود. اما با توجه به شرایط اقتصادی که دولت سیزدهم در ابتدای کار با آن مواجه است، تنظیم و تدوین برنامه با مشکل روبرو شده و هنوز اقدامی در این جهت صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: معتقدم محتمل‌ترین حالتی که در این شرایط برای بررسی برنامه پنج ساله هفتم توسعه و بودجه سال ۱۴۰۱ اتفاق خواهد افتاد، این است که برنامه ششم توسعه برای شش ماه تا یکسال آینده تمدید شود، این موضوع نیازمند ارسال لایحه‌ای مجزا نیست و دولت می‌تواند در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در یک بند، تمدید برنامه ششم را ذکر کند.

مفتح اظهار کرد:با توجه به مسائل مذکور، بررسی برنامه پنجساله هفتم توسعه از ابتدای مهر ماه سال ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی آغاز و تا قبل از پایان سال به اتمام می‌رسد و در نهایت بودجه سال ۱۴۰۲ براساس این برنامه تدوین و تصویب خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۱٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha