۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
تکلیف وراث در صورت فوت مالک خودرو چیست؟
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس پاسخ داد

تکلیف وراث در صورت فوت مالک خودرو چیست؟

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: برگ سبز خودرو، سند کالای منقول محسوب می‌شود و در صورت فوت مالک خودرو نیازی به مراجعه به دفترخانه‌ها نیست.

به گزارش بازار، حسن نوروزی درباره برگ سبز خودرو و ابهاماتی که در بخش وراثت مطرح می‌شود اظهار داشت: برگ سبز، سند قطعی است و مردم می‌توانند به راهور مستقیم مراجعه کنند، همچنین فرد اگر بخواهد می‌تواند به دفترخانه مراجعه کند.

نماینده رباط کریم در مجلس افزود: ما بعنوان نمایندگان مجلس بدنبال بسته شدن دفترخانه و یا راهور نیستیم، هر دو باید باز باشند و مردم استفاده کند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی تاکید کرد: اگر بحث فوتی و وراثت مطرح است، خودرو کالایی منقول به حساب می‌آید و همانگونه که کالا بین وراث تقسیم و یا به شورای حل اختلاف اعلام و بر اساس آن تقسیم می‌شود، بنابراین مردم هر کاری را که برای انتقال کالایی دیگر انجام می‌دهند برای خودرو نیز همان را انجام می‌دهند و نگران نباشند.

نوروزی همچنین گفت: هیچگاه نباید راه بر مردم بسته شود و آن‌ها را در چالش قرار داد و باید امورات مردم را تسهیل کرد. حتی اگر امکان داشته باشد مبلغی که هم اکنون توسط راهور اخذ می‌شود به نفع مردم کاهش یابد.

کد خبر: ۱۱۱٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha