۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
 وام ۴۵۰ میلیون تومانی مسکن فقط برای تهران است
عضو شورای عالی مسکن:

وام ۴۵۰ میلیون تومانی مسکن فقط برای تهران است

شاکری، عضو شورای عالی مسکن گفت: پیشنهاد افزایش وام مسکن تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان به شورای عالی مسکن داده شده است.

به گزارش بازار، اقبال شاکری، عضو شورای عالی مسکن گفت: این پیشنهاد برای توانمندی خانوارهای فاقد مسکن است که بتوانند واحدهای مسکونی که قرار است ساخته شود را بخرند.

وی گفت: یکی از مشکلات خانوارهای فاقد مسکن این است که پول اولیه برای شروع قرارداد را ندارند به همین دلیل هرچقدر سهم اورده آن‌ها را کمتر کنیم امکان حضور افراد نیازمند مسکن برای عقد قرارداد افزایش می‌یابد.

شاکری افزود: به همین دلیل در طرح اقدام ملی مسکن نیز تعداد کمی به مرحله عقد قرارداد رسیده اند.
 
وی با اشاره به اینکه اگر یک واحد صدمتری را درنظر بگیریم و قیمت تمام شده هر مترمربع آن شش میلیون تومان باشد هزینه تمام شده ساخت این واحد ۶۰۰ میلیون تومان است افزود: باید حدود ۸۰ درصد این رقم را به صورت وام پرداخت کنیم که حدود ۴۵۰ میلیون تومان خواهد بود.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این وام طی دو سال پرداخت می‌شود، چون متقاضیان نیز باید طی دو سال آورده خود را تکمیل کنند بنابراین می‌توانند از آن استفاده کنند.
 
شاکری تاکید کرد: وام ۴۵۰ میلیون تومان فقط برای تهران است و در روستاها می‌توانند تا ۲۰۰ میلیون تومان دریافت کنند.
 
وی با اشاره به اینکه پرداخت وام به متقاضیان در دیگر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان است، افزود: براساس جمعیت هر شهر مبلغ وام تغییر می‌کند.
 
شاکری گفت: سود این وام بین ۴ تا ۱۲ درصد است که نرخ سود متقاضیان روستایی ۴ درصد است و برای کلانشهرها و سایر شهرها متفاوت است و بنا به دهکی که متقاضی در آن حضور دارد، سود وام تعیین می‌ شود.
 
وی افزود: کسانی که تحت حمایت کمیته امداد و یا بهزیستی هستند نیز نرخ سود وام آن‌ها مشخص می‌شود.

عضو شورای عالی مسکن اضافه کرد: شورای عالی مسکن دو هفته آینده تشکیل می‌شود و این موارد قرار است در آن جلسه به تصویب برسد.
 
بر اساس این گزارش، دیروز هم رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پیشنهاد افزایش وام مسکن روستای تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان خبر داده بود.
 

کد خبر: ۱۱۱٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha