۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
تحول در صنعت کشاورزی؛ به کارگیری شیوه های مدرن گلخانه ای، بلاک چین و هوش مصنوعی
بازار گزارش می‌دهد؛

تحول در صنعت کشاورزی؛ به کارگیری شیوه های مدرن گلخانه ای، بلاک چین و هوش مصنوعی

شیوه های مدرن گلخانه ای، بلاک چین؛ کشاورزی دقیق و هوش مصنوعی نقش بسیار مهمی در ایجاد تحول در بازار محصولات کشاورزی دارند.

بازار؛ گروه بین الملل: کشاورزی مدرن می‌تواند جمعیت روزافزون انسان‌ها را با استفاده از منابع محدود و بدون آسیب رساندن به طبیعت از لحاظ مواد غذایی تامین کند. کشاورزی نوین به اعداد، مدیریت منابع و بازخوردها متکی است. در این گزارش  شیوه های مدرن گلخانه ای، فناوری بلاک چین، هوش مصنوعی و .. که باعث ایجاد تحول در صنعت کشاورزی شده اند مورد بررسی قرار می گیرد.

گلخانه مدرن
در دهه های اخیر ، صنعت گلخانه از امکانات مقیاس کوچک که عمدتا برای اهداف تحقیقاتی و زیبایی شناسی استفاده می شود (به عنوان مثال باغ های گیاه شناسی) به امکانات بیشتر با مقیاس وسیع تری تبدیل شده است که مستقیماً با تولید  مواد غذاهای معمولی زمینی رقابت می کنند. در مجموع ، کل بازار جهانی گلخانه در حال حاضر سالانه نزدیک به 350 میلیارد دلار سبزیجات تولید می کند که تولید ایالات متحده کمتر از یک درصد آن را شامل می شود.

امروزه به دلیل پیشرفتهای فوق العاده اخیر در زمینه رشد فناوری ، صنعت گلخانه ای شاهد شکوفایی بی سابقه ای است. امروزه گلخانه ها به طور فزاینده ای در حال ظهور هستند که در مقیاس بزرگ ، سرمایه بر و شهر محور هستند.

از آنجا که بازار به طور چشمگیری رشد کرده است ، این صنعت در سالهای اخیر روندهای روشنی را تجربه کرده است. گلخانه های مدرن با استفاده از چراغ های LED و سیستم های کنترل خودکار برای تنظیم کامل محیط در حال رشد به طور فزاینده ای از نظر فناوری رشد می کنند. شرکت های موفق گلخانه ای به طور قابل توجهی در حال افزایش هستند و امکانات رو به رشد خود را در نزدیکی مراکز شهری قرار داده اند تا از تقاضای روزافزون برای غذای محلی ، بدون توجه به فصل استفاده کنند. برای دستیابی به این موفقیت ها ، صنعت گلخانه نیز به طور فزاینده ای در حال سرمایه گذاری با استفاده از بودجه سرمایه گذاری و منابع دیگر برای ایجاد زیرساخت های لازم جهت رقابت در بازار فعلی است.

کشاورزی دقیق
کشاورزی در حال تحول بوده و فناوری در حال تبدیل شدن به بخشی ضروری از هر مزرعه تجاری است. شرکتهای کشاورزی دقیق جدید در حال توسعه فناوری هایی هستند که به کشاورزان امکان می دهد با کنترل هر متغیری از محصولات کشاورزی مانند سطح رطوبت ، تنش آفات ، شرایط خاک و آب و هوا ، حداکثر عملکرد را داشته باشند. کشاورزی دقیق با ارائه تکنیک های دقیق تر برای کاشت و پرورش محصولات ، کشاورزان را قادر می سازد تا کارایی و مدیریت هزینه ها را افزایش دهند.

اکنون شرکت های کشاورزی دقیق فرصت بزرگی برای رشد یافته اند. گزارشی اخیرا پیش بینی می کند که بازار کشاورزی دقیق تا سال 2025 به 43.4 میلیارد دلار برسد. نسل جدید کشاورزان در حال جذب استارتاپ های سریعتر و انعطاف پذیرتر هستند که به طور سیستماتیک عملکرد محصول را به حداکثر می رسانند.

بلاک چین
از قابلیت بلاک چین برای ردیابی سوابق مالکیت و مقاومت در برابر دستکاری برای حل مسائل فوری مانند تقلب در مواد غذایی ، فراخوان ایمنی ، ناکارآمدی زنجیره تامین و قابلیت ردیابی مواد غذایی در سیستم غذایی فعلی می توان استفاده کرد. ساختار غیر متمرکز و منحصر به فرد بلاک چین محصولات و شیوه های تأیید شده را برای ایجاد بازار با محصولات برتر با شفافیت تضمین می کند.

قابلیت ردیابی مواد غذایی در مرکز بحث های اخیر ایمنی غذا بوده است ، به ویژه با پیشرفت های جدید در برنامه های بلاک چین. با توجه به ماهیت مواد غذایی فاسدشدنی ، صنایع غذایی به طور کلی در برابر اشتباهاتی که در نهایت بر زندگی انسان ها تأثیر می گذارد بسیار آسیب پذیر هستند. وقتی بیماریهای ناشی از غذا سلامت عمومی را تهدید می کند ، اولین قدم برای تجزیه و تحلیل علت اصلی ، یافتن منبع آلودگی است.

در نتیجه  قابلیت ردیابی برای زنجیره تامین مواد غذایی بسیار مهم است. چارچوب ارتباطی فعلی در اکوسیستم غذایی ، قابلیت ردیابی را به یک کار زمانبر تبدیل می کند زیرا برخی از طرفین هنوز اطلاعات را روی کاغذ ردیابی می کنند. ساختار بلاک چین تضمین می کند که هر بازیکن در طول زنجیره ارزش غذایی ، نقاط داده را ایجاد کرده و به طور ایمن به اشتراک می گذارد تا یک سیستم پاسخگو و قابل ردیابی ایجاد کند. نقاط داده گسترده با برچسب هایی که مالکیت را مشخص می کند می تواند بدون هیچ گونه تغییر فوری ثبت شود. در نتیجه ثبت سفر یک ماده غذایی از مزرعه به میز ، برای نظارت در زمان واقعی در دسترس است.

موارد استفاده از بلاک چین در غذا فراتر از تضمین ایمنی غذا است. بلاک چین با ایجاد دفتر کل در شبکه و ایجاد تعادل در قیمت بازار، به بازار فعلی ارزش می افزاید. مکانیسم قیمت سنتی برای خرید و فروش به جای اطلاعات ارائه شده توسط کل زنجیره ارزش ، به قضاوت بازیکنان درگیر متکی است. دسترسی به داده ها تصویری جامع از عرضه و تقاضا ایجاد می کند. استفاده از بلاک چین برای معاملات ممکن است باعث ایجاد تحولات سنتی در کالاها و پوشش ریسک نیز شود. بلاک چین این امکان را می دهد که تراکنش های تأیید شده با هر بازیکنی در زنجیره تامین مواد غذایی به طور ایمن به اشتراک گذاشته شود و بازاری با شفافیت فوق العاده ایجاد شود.

هوش مصنوعی
ظهور کشاورزی دیجیتال و فناوریهای مرتبط با آن ، فرصتهای جدیدی را برای جمع آوری داده های جدید ایجاد کرده است. سنسورهای از راه دور ، ماهواره ها و پهپادها می توانند اطلاعات را 24 ساعت در روز در یک میدان کامل جمع آوری کنند. این مهم  می تواند سلامت گیاه ، وضعیت خاک ، دما ، رطوبت و غیره را کنترل کند. باید گفت مقدار داده ای که این حسگرها می توانند تولید کنند بسیار زیاد است.

ایده این است که به کشاورزان اجازه داده شود از طریق فناوری پیشرفته (مانند سنجش از دور) درک بهتری از وضعیت موجود در زمین داشته باشند که می تواند وضعیت آنها را بیش از آنچه با چشم غیر مسلح می بینند به آنها بگوید - نه فقط دقیق تر ، بلکه سریعتر از دیدن پیاده روی یا رانندگی در مزارع.

حسگرهای از راه دور باعث می شود الگوریتم ها محیط یک منطقه را به عنوان داده های آماری که برای کشاورزان قابل درک و برای تصمیم گیری مفید است ، تفسیر کنند. الگوریتم ها داده ها را پردازش می کنند ، بر اساس داده های دریافتی سازگار شده و یاد می گیرند. هرچه ورودی ها و اطلاعات آماری بیشتری جمع آوری شود ، الگوریتم در پیش بینی طیف وسیعی از نتایج بهتر خواهد بود و هدف این است که کشاورزان بتوانند از هوش مصنوعی برای دستیابی به هدف خود جهت برداشت بهتر از طریق تصمیم گیری بهتر در این زمینه استفاده کنند.

کد خبر: ۱۱۱٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha