۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
«دوستی» بر مسند استانداری هرمزگان تکیه زد
با حضور وزیر کشور؛

«دوستی» بر مسند استانداری هرمزگان تکیه زد

هرمزگان- «فریدون همتی» پس از گذشت ۴ سال و پایان دولت روحانی امروز جای خود را به «مهدی دوستی» داد و از این پس او بر مسند استانداری هرمزگان تکیه خواهد زد.

به گزارش خبرنگار بازار، وزیر کشور پیش از ظهر دوشنبه در آئین معارفه استاندار جدید هرمزگان ضمن تشریح موقعیت استراتژیک هرمزگان، ظرفیت های آن را نیز بازگو کرد.

احمد وحیدی با اشاره به وجود جزایر و ظرفیت‌ هایشان، افزود: ظرفیت کشاورزی، آبزی پروری و به طور کلی اقتصاد دریا محور، هرمزگان را در پیشانی این برنامه مهم قرار داده است.

وزیر کشور تصریح کرد: ایزایکو بزرگترین صنعت کشتی سازی کشور را به خود اختصاص داده و باید کمی همت‌مان را برای توسعه آن بیشتر کنیم، پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس نیز نماد نماد شکست تحریم کشورمان است که با استفاده از ظرفیت آن در تولید بنزین به خودکفایی رسیده ایم.

وحیدی عنوان کرد: هرمزگان باید الگوی اشتغال، توسعه و تولید برای سایر استان ها باشد.

وی با اشاره به آمار بیکاری و فقر در استان هرمزگان، اظهار داشت: باید فضا را برای کارآفرینان و سرمایه گذاران در استان هرمزگان فراهم کنیم.

 وحیدی ادامه داد: بندرعباس را باید به یکی از مهمترین بنادر منطقه و حتی جهان تبدیل کنیم.

 وزیر کشور همچنین برای «دوستی» آرزوی موفقیت داشت و از عملکرد آن در مسندهای گذشته اش تقدیر کرد.

حکمرانی صدقه ای در شان هرمزگان نیست
​​​
در ادامه استاندار جدید هرمزگان کلید توسعه هرمزگان و حل مشکلاتش را ستاندن حق آن دانست.

مهدی دوستی با بیان اینکه توسعه موجود در هرمزگان نامتوازن است و نمی تواند تحولی در زندگی مردم داشته باشد، اظهار کرد: شان هرمزگان با این ثروت، حکمرانی صدقه ای نیست و اگر حق خودش را بگیرد برای توسعه اش کافی است.

وی برنامه توسعه هرمزگان را توسعه خوشه ای دانست و افزود: دولت باید این امر را تسهیلگری کند و قوانینی مطابق با توسعه هرمزگان وضع شود.

استاندار اسبق هرمزگان هم در این آیین  اشاره ای به اجحاف مرکز در قبال هرمزگان داشت و عدم استفاده از نخبگان استان هرمزگان در جایگاه های تصمیم سازی و تصمیم گیری را یکی از عوامل عدم رشد نیروی های بومی هرمزگان دانست.

فریدون همتی اظهار داشت: هرمزگان در چهار سال آینده به قطب فولاد کشور تبدیل می شود.

احمد مرادی نماینده مردم مرکز استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین کلید توسعه هرمزگان را سواحل مکران به مرکزیت جاسک دانست.

محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نیز گلایه هایی در خصوص فقر و بیکاری مردم هرمزگان با توجه به اینکه این استان قطب اقتصاد کشور است، مطرح کرد.

کد خبر: ۱۱۱٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha