۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
حذف ارز دولتی دارو به ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

حذف ارز دولتی دارو به ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر حمایت از صنعت دارویی کشور تاکید کرد و گفت: قیمت دارو واقعی نشود، امکان صادرات و توسعه صنعت داروسازی فراهم نخواهد شد.

به گزارش بازار، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس امروز در افتتاحیه نمایشگاه دارویی ایران فارما، اظهار داشت: باید تشکر کنیم از صنعت داروسازی و داروسازان کشور که توانسته اند در تحریم‌ها صنعت را سرپا نگه دارند.

وی افزود: بعد از شیوع کرونا هم شاهد بودیم داروهایی که نیاز بیماران بود، در داخل تولید شد و از واردات بی نیاز شدیم.

شهریاری با اشاره به جایگاه صنعت داروسازی کشور، گفت: در حال حاضر ایران جزو ۶ کشور اول دنیا در ساخت واکسن است و این یک افتخار برای نظام جمهوری اسلامی است.

شهریاری درخصوص اینکه چرا موافق ارز ترجیحی بودیم، افزود: برای آزاد شدن ارز دارو ۶۰ هزار میلیارد پول نیاز است که به بیمه‌ها داده شود تا مردم تحت فشار افزایش قیمت دارو نباشند و ما می‌ترسیدیم این پول به بیمه‌ها نرود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: بیمه‌های ما یک قلک هستند و فقط پول دریافت می‌کنند تا به مردم بدهند و اصلاً به عنوان یک صنعت عمل نمی‌کنند.

وی با عنوان این مطلب که ما شاهد هستیم خیلی از داروهای حیاتی با ارز نیمایی می‌آید، افزود: دولت قیمت دارو را پایین نگه می‌دارد به خاطر اینکه به مردم فشار نیاید. لذا، باید به گونه‌ای از صنعت داروسازی کشور حمایت کنیم که بتواند صادرات داشته باشد.

شهریاری ادامه داد: تا وقتی قیمت دارو واقعی نشود، صنعت توسعه نخواهد یافت.

کد خبر: ۱۱۱٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha