۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳
حمایت از سرمایه‌گذاران و بخش تولید، استراتژی اصلی دولت برای مهار مشکلات اقتصادی است
استاندار اردبیل در گفتگو با بازار:

حمایت از سرمایه‌گذاران و بخش تولید، استراتژی اصلی دولت برای مهار مشکلات اقتصادی است

اردبیل- عاملی، استاندار اردبیل گفت: تولید و حمایت از سرمایه‌گذاران تنها راه نجات کشور و استان از چالش‌های اقتصادی و نارسایی‌های معیشتی است که باید اهتمامی جدی به این حوزه انجام شود.

سید حامد عاملی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ما همواره مباحث توسعه و پیشرفت استان را از جنبه‌های مختلف مورد رصد و پیگیری قرار می دهیم و تلاشمان بر توسعه اقتصادی در کنار توسعه فرهنگی و اجتماعی است اما در این بین عصاره نظریه‌های کارشناسان و صاحب نظران تقویت تولید و حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاری است.

وی به سه حوزه تحولی استان اعم از کشاورزی، گردشگری و صنعتی اشاره کرد و گفت: به دور از نگاه ارباب رعیتی باید همه مدیران و مسئولان خود را خادم مردم و گره‌گشای مشکلات سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بدانند تا مبادا گره‌ای ناگشودنی،  سرمایه‌گذار و تولیدکننده‌ای را ناامید کند.

استاندار اردبیل ضرورت توجه به تولید ثروت در سایه حمایت همه‌جانبه از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را یادآور شد و تصریح کرد: جای تأسف است که در روزهای اخیر یکی از مسئولان این استان تنها به خاطر اضافه بار محموله سرمایه‌گذاری اسباب رنجش کارآفرین و تولیدکننده‌ای شده و انگ قاچاقچی را به او زده است.

عاملی افزود: این نگاه ناشایست، خیانت به ملت در مسیر ایجاد نارضایتی عمومی است و کمتر از نگاه بیگانگان به توسعه کشور نگرش دیگری محسوب نمی شود.

مهار تورم، بیکاری و بهبود معیشت مردم استراتژی اصلی دولت تحول‌خواه و مردمی
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: باید سرمایه‌گذاران و کارآفرینانی که می خواهند نان حلال به سر سفره‌ها ببرند مورد حمایت قرار گیرند تا به دور از بخشنامه‌ها و برخی قوانین و مقررات دست و پاگیر بتوان به تقویت نظام تولید کمک کرد.

استاندار اردبیل تفکر ضد تولید را سم مهلک در مسیر توسعه استان برشمرد و اضافه کرد: ما باید به صورت مستمر و مداوم با سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در ارتباط باشیم تا گلایه‌های آنها را شنیده و موانع را به صورت عملیاتی از پیش روی آنها برداریم.

وی بیان کرد: در دولت تحول‌خواه و مردمی سیزدهم استراتژی اصلی در مهار تورم، بیکاری و بهبود معیشت مردم، تقویت نظام تولید و حمایت از سرمایه‌گذاران است تا به دور از نگاه سلیقه‌ای بتوان حرکت‌های درست را مورد حمایت قرار داد.

ضرورت تغییر و تحول در زندگی مردم با سرمنشأ رفع مشکلات معیشتی
عاملی از فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا با نظارت بر زیرمجموعه‌ها از نگاه بسته و محدود جلوگیری کرده و به نوعی به تقویت نظام تولید کمک کنند.

استاندار اردبیل ضرورت تغییر و تحول در زندگی مردم با سرمنشأ رفع مشکلات معیشتی را یادآور شد و اظهار کرد: هیچ مدیر و کارگزار دولتی حق ندارد بیش از شرایط موجود به مردم فشار وارد کرده و در این مسیر اسباب نارضایتی عمومی را فراهم کند.

عاملی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا ضمن برقراری ملاقات‌های عمومی، درب ادارات را برای حضور مردم و پیگیری مطالبات آنها باز کرده و شنونده خواسته‌های به حق مردم باشند.

طرح‌ها و پروژه‌های پیشران و تحول‌آفرین استان احصا شود
وی همچنین مدیران و فرمانداران استان را موظف کرد تا در مدت یک هفته طرح‌ها و پروژه‌های پیشران و تحول‌آفرین استان را احصا کرده و از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام کنند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در هفته آینده با برگزاری جلسه کمیته تلفیق سعی خواهیم کرد این پروژه‌های مهم و اولویت‌دار را برای سفر رئیس جمهور آماده کنیم تا در این سفر مجوز لازم برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌های پیشران گرفته شود.

عاملی توزیع عادلانه اعتبارات و منابع را در بین شهرستان‌های مختلف یادآور شد و گفت: در کنار توزیع متوازن و عادلانه امکانات و منابع، سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا با راهکارهای درست به تقویت نظام درآمدی و افزایش ثروت عمومی کمک کنیم تا شکل و قواره مطلوبی را در توسعه پایدار استان شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۱۱٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha