۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
ایمنی محور بندرترکمن-کردکوی در گرو ۲هزار میلیارد ریال اعتبار
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ایمنی محور بندرترکمن-کردکوی در گرو ۲هزار میلیارد ریال اعتبار

گرگان- داوودی، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: افزایش باند سبقت و ایمنی در محور کردکوی-بندرترکمن-آق قلا بالغ بر دوهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

نبی الله داوودی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این نکته که چهاربانده شدن محور بندرترکمن به آق قلا هزینه زیادی دارد، اظهارکرد: برای چهاربانده شدن این محور، به ازای هر کیلومتر، یکصد میلیارد ریال اعتبار نیاز است و از آنجاییکه با بودجه های اندک استان این امکان میسر نبود، قرار به تعریض عرض این محور از هر طرف به طول پنج متر شد.

وی با بیان این نکته که موافقت نامه ای برای تعریض محور کردکوی-بندرترکمن-آق قلا انجام شده، افزود: این موافقت نامه بین دو اداره کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل  راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: بر این اساس تعریض بخش شمالی این محور را اداره کل راهداری و بخش جنوبی آن را اداره کل راه و شهرسازی به عهده گرفت.

او ضمن یادآوری این مطلب که با این اقدام باند سبقت و ایمنی برای عبور ماشین های کشاورزی ایجاد می شود، افزود: برای محور بندرترکمن-آق قلا که به طول ۳۵ کیلومتر است قرار شد اداره کل راهداری و راه و شهرسازی هرکدام تعریض ۱۷.۵ کیلومتر را انجام دهند.

داوودی با بیان این نکته که تاکنون دو کیلومتر باند جنوبی محور بندرترکمن به آق قلا توسط اداره کل راه و شهرسازی تعریض شده، افزود: پیش بینی می شود تا ماه آینده تعریض دو کیلومتر دیگر از این محور انجام شود.

به گفته معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گلستان، برای تعریض باند جنوبی این محور مواصلاتی حدود ۵۰۰ میلیارد ریال و برای بخش شمالی آن حدود ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

داوودی علت این سرعت کُند را محدودیت اعتباری اعلام کرد و گفت: کمبود اعتبارات مشکل ساز شده و در هرحال با این روند تخصیص اعتبار، تکمیل این پروژه دست کم پنج سال به طول می انجامد.

وی در خاتمه با تاکید بر این نکته که تمام مشکل ما تخصیص اعتبار است، یادآور شد: اگر تمام اعتبار مورد نیاز این پروژه، امسال به استان تزریق شود، تا پایان سال تعریض محور مواصلاتی بندرترکمن- آق قلا تکمیل خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۱٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha