۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
مراکز اقامتی کردستان نیازمند حمایت ویژه دولت| هزینه ایجاد تاسیسات گردشگری در استان بالا است
در گفتگو با بازار عنوان شد:

مراکز اقامتی کردستان نیازمند حمایت ویژه دولت| هزینه ایجاد تاسیسات گردشگری در استان بالا است

سنندج – رئیس جامعه هتل داران استان کردستان افزایش حمایت های دولت از مراکز اقامتی و هتل های استان کردستان در دوارن پساکرونا را یکی از نیازهای لازم و ضروری برای این قشر عنوان کرد.

عبدالحمید حمیدی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به ظرفیت های بالای گردشگری در استان کردستان، اظهار کرد: علیرغم وجود ظرفیت های بی نظیر طبیعی و گردشگری، متاسفانه میزان ورود گردشگر به کردستان حداقلی است و در کنار این مهم در دوران کرونا نیز این حداقل ها به صفر رسید.

وی ارائه خدمات مناسب همراه با رعایت موازین بهداشتی و اصول مهمان‌نوازی را اولویت هتل داران و مدیران مهمان پذیرهای استان به مسافران و گردشگران ورودی به کردستان در پسا کرونا عنوان کرد و افزود: یکی از اولویت ها ما در سطح استان ارتقاء سطح خدمت رسانی به مسافران و گردشگران است و در همین راستا از تمامی ظرفیت های در اختیار بهره برداری خواهیم کرد.

وی ضمن اشاره به تداوم برنامه های آموزشی و ارتقاء سطح خدمت رسانی، بیان کرد: آموزش مدیران و کارکنان مراکز اقامتی جزء برنامه‌های اصلی این جامعه بوده و همواره از هر دوره آموزشی که منجر به توسعه صنعت گردشگری و هتلداری در کردستان شود استقبال کرده و خواهد کرد.

لزوم همسان سازی نرخ مراکز اقامتی در کردستان
رئیس جامعه هتل داران استان کردستان ضمن تاکید بر لزوم همسان‌سازی نرخ مراکز اقامتی استان با سایر استان‌های هم‌جوار، گفت: اجرایی کردن این مهم یکی از انتظارات به حق ماست و  اقدام مناسب معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری استان در این زمینه قابل تقدیر است.

وی عنوان کرد: کردستان به لحاظ دارا بودن مراکز اقامتی در سطح مناسبی است اما نیاز به توسعه در این حوزه همواره مورد تاکید جامعه هتل داران استان بوده و در این زمینه از هرگونه اقدامی حمایت خواهد کرد و انتظار داریم که ادارات و سازمان های دولتی استان نیز از این مهم حمایتی ویژه داشته باشند.

حمیدی افزود: مراکز اقامتی به ویژه هتل‌های یک‌ستاره و مهمان‌پذیرهای استان نیازمند حمایت بیشتر از جانب دستگاه‌های دولتی است که امیدواریم با حمایت بیشتر از تاسیسات اقامتی در پسا کرونا، در زمینه خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران بتوانیم به بهترین شیوه عمل نماییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به هزینه بالای احداث زیرساخت های گردشگری در استان کردستان، اظهار کرد: هزینه تهیه مصالح و حمل و نقل برای ساخت یک واحد خدماتی یا اقامتی در استان کردستان به واسطه صعب العبور بودن و کوهستانی بودن چند برابر سایر استانهای کشور است.

رئیس جامعه هتل داران استان کردستان افزود: ما از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این انتظار را داریم در توزیع یارانه ها و تسهیلات این استان را در اولویت قرار داده و سهم بیشتری به کردستان اختصاص دهد تا زمینه برای ارتقاء فعالیت های این بخش فراهم شود و ما نیز بتوانیم خدمت رسانی مناسبی به مسافران و گردشگران داشته باشیم.

وی گفت: ما از تمامی ظرفیت های در اختیار خود در بخش خصوصی بهره برداری خواهیم کرد و به همین دلیل انتظار داریم که ادارات و سازمان های مسئول نیز در این زمینه حمایت های خود از این بخش را افزایش دهند تا بتوانیم در راستای کمک به توسعه پایدار استان کردستان موثر و مفید باشیم.

کد خبر: ۱۱۱٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha