کم رنگ شدن صادرات با نوسان قیمت مواد اولیه| ضعف بسته بندی از ماشین آلات فرسوده است
تولیدکننده و صادرکننده محصولات کنسروی در گفتگو با بازار

کم رنگ شدن صادرات با نوسان قیمت مواد اولیه| ضعف بسته بندی از ماشین آلات فرسوده است

فخر، تولید کننده و صادرکننده محصولات کنسروی معتقد است: تامین مواد اولیه بزرگترین چالش این حوزه است زیرا با نوسان قیمت آنها تولیدکنندگان تمایلی به فروش مواد اولیه خود حتی به صورت نقد هم ندارند.

بازار؛ گروه کشاورزی: محسن فخر مدیرعامل یک شرکت تولید کننده  و صادر کننده در زمینه شوری جات، ترشیجات، کمپوت، انواع کنسروی جات و مرباجات در گفتگو با خبرگزاری بازار گفت: غالبا در تامین مواد اولیه مشکل داریم در حالی که در بحث صادرات چندان مانعی وجود ندارد.

وی افزود: به عبارت ساده تر مشکل ما در مورد مواد اولیه نبود و همچنین گرانی آن است. به طوری که گرچه مواد اولیه مورد نیاز ما داخلی است اما به واسطه نوسان قیمتی که ایجاد می شود بعضا جنس را در روز نقد هم نمی توانیم خریداری کنیم.

به دلیل نوسان قیمتی تامین کنندگان و تولید کنندگان تمایلی به فروش مواد اولیه شان ندارند چون قیمت ها قطعا فردا گران تر از امروز خواهد بود

نوسان قیمتی مواد اولیه موجب شده قیمت امروز محصول نهایی ما با قیمت فردای آن متفاوت باشد
وی خاطر نشان کرد در واقع  تامین کنندگان و تولید کنندگان تمایلی به فروش مواد اولیه شان ندارند چون ترجیح می دهند آن را نگه دارند و بعدا با قیمت بالاتری عرضه کنند.

فخر با بیان اینکه بحث نبود و گرانی مواد اولیه بسیار در تولید تاثیر گذار است افزود: به طوری که معمولا قیمت امروز یک محصولی که تولید می کنیم با قیمت فردای آن متفاوت است و همین باعث می شود یکسری پتانسیل ها که برای فروش وجود دارد را از دست بدهیم.

وی با اشاره به اینکه صادرات ما عمدتا به آفریقای جنوب، عراق و امارات است گفت: با این وجود وقتی تاجر خارجی با ما روی بحث صادرات قرارداد می بندد و ما قیمت اعلام می کنیم، زمانی که قرار است تولید  نهایی شود یا مواد اولیه نیست یا اگر باشد قیمت مواد اولیه بالاتر می رود و عملا نمیتوانیم آن جنس را به مشتری صادراتی مان تحویل بدهیم و لذا پتانسیل های صادراتی را به همین نحو از دست می دهیم.

ماشین آلات و چاپخانه های قدیمی بسته بندی ایران را از استانداردهای بین المللی دور کرده است

برای رقابت در بازارهای جهانی روی بسته بندی محصولات سرمایه گذاری می کنیم| ماشین آلات قدیمی موجب شده بسته بندی ایران مطابق با استانداردهای جهانی نباشد
این تولید کننده و صادر کننده محصولات کنسروی کشور تصریح کرد: برای دور زدن این چالشها در وهله اول باید صبر داشته باشیم و از سوی دیگر تلاش مان را زیاد کنیم. با این وجود برای ماندن در بازار و داشتن رقابتی درست، اصولا روی بحث بسته بندی کار می کنیم.

فخر خاطر نشان کرد: با توجه به رقبای خوبی که به لحاظ کیفی در این حوزه داریم عمدتا سعی می کنیم بسته بندی مان را به سمت و سویی ببریم که مورد پسند و دلخواه بازار نسل جدید باشد. به همین دلیل از یکی از بهترین طراحان کشور بهره می بریم.

وی در پاسخ به این سوال که اصلی ترین مشکل بسته بندی محصولات ایران چیست که نمیتواند در بازارهای خارجی رقابت کند، گفت: ماشین آلات قدیمی و چاپ خانه های قدیمی اصلی ترین مساله ای است که باعث می شود بسته بندی های محصولات ایران در حد استانداردهای بین المللی نباشد.

فخر ادامه داد: از سوی دیگر در بحث بسته بندی با مشکل مواد اولیه نیز مواجه هستیم به طوری که مواد اولیه مورد نیاز برای این صنعت به سختی پیدا می شود و اگر هم در بازار باشد کیفیت لازم را برای عرضه در بازارهای جهانی ندارد.

کد خبر: ۱۱۱٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha