۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
باغداران مازندران بازار مرکبات را مدیریت کنند| پرهیز از برداشت زودهنگام
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران:

باغداران مازندران بازار مرکبات را مدیریت کنند| پرهیز از برداشت زودهنگام

ساری- ایزدی، مدیرباغبانی جهاد کشاورزی مازندران از باغداران و سورتینگ داران خواست نسبت به تنظیم بازار مرکبات اقدام کنند و گفت: در برداشت و عرضه مرکبات نباید عجله کرد.

هادی ایزدی در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید براینکه تعادل بازار مرکبات باید توسط باغداران و سورتینگ داران صورت گیرد، از باغداران خواست تا در عرضه محصول به بازار عجله نکنند.

وی با بیان اینکه فصل برداشت محصولات مرکبات شش ماه ادامه دارد، افزود: خوشبختانه وضعیت مرکبات استان سالم است و نگرانی در زمینه خسارت مگس مدیترانه ای وجود ندارد.

وی به افزایش ۲۰ درصدی تولید نارنگی در استان از باغداران خواست تا عرضه محصول را از اواخر مهرماه به بازار انجام دهند تا شاهد تعادل در بازار باشیم.

ایزدی با عنوان اینکه سبززدایی و رنگ آمیزی سبب لطمه خوردن به اعتبار مرکبات استان می شود، افزود: طبق مصوبه کارگروه صادرات، نیاز به همکاری دستگاه های مختلف برای مقابله با متخلفان هستیم و تاکنون جلسات زیادی در این زمینه تشکیل شده است.

ایزدی با اشاره به تشکیل اکیپ های استانی برای نظارت بر سورتینگ ها و واحدهای فراوری یادآور شد: طی ماه گذشته با یکی از سورتینگ های بزرگ و به نام استان به دلیل تخلف برخورد شده است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: در حال حاضر حجم تخلفات کاهش یافته است و از سورتینگ داران انتظار داریم همراهی و همکاری لازم را داشته باشیم.

بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران تولید می شود. 

کد خبر: ۱۱۱٬۱۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha