۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
خرید و فروش شبکه های اجتماعی به زودی نظارت خواهد شد| رصد هوشمند کالاها از گمرک قابل اجراست
معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به «بازار»؛

خرید و فروش شبکه های اجتماعی به زودی نظارت خواهد شد| رصد هوشمند کالاها از گمرک قابل اجراست

سبحانی فر گفت: در فضای مجازی خرید و فروش ها بدون نظارت انجام می شود، رصد مبادلات بسته ها جزو وظایف شرکت ملی پست است و هم اکنون به دنبال ایجاد زیرساخت نظارتی هستیم.

بازار: گروه اقتصاد دیجیتال:  معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست در نشست خبری آنلاین با حضور اصحاب رسانه ضمن تبریک روز جهانی پست به همکاران پست که در دوران سخت کرونا خدماتی پستی را حتی در زمان قرنطینه ارائه کرده اند، گفت: پست تنها وسیله ارتباطی قدیمی در کشور است و تاریخچه پست هم به نوعی از ایران شروع می شود و در آن زمان از طریق پست پیام های بین دولت ها رد بدل می شد و بعد تغییراتی در آن ایجاد شد و برای کارت پستال ها و قبوض استفاده می شود و بعد از تغییر رویکرد اخیر بسته ها جایگزین پاکات شد و شیوع ویروس کرونا به این تغییرات سرعت بخشید.

رمضانعلی سبحانی فر با بیان اینکه در ابتدای شیوع کرونا به دلیل مهیا نبودن زیرساخت ها چالش هایی پیش روی پست فراهم شد اما به سرعت تغییراتی در مرکز توزیع مبادلات ایجاد شد، اظهار کرد: همچنین حمل و نقل شهری ۱۰۰ درصد افزایش یافت و حمل و نقل بین شهری رشدی ۳۰ درصدی داشت.

او با تاکید بر اینکه صیانت از بسته های پستی با خرید ۴ هزار ترولی افزایش یافت، گفت: با ایجاد این تغییرات ۴۰ درصد رضایتمندی مشتریان نسبت به خدمات پستی افزایش یافت.

او با بیان اینکه ۶ هاب پستی و ۲۰ خط مستقیم پستی بین استان ها ایجاد شد، گفت: سیستم های مکانیزه تجزیه را با کمک شرکت های دانش بنیان ایجاد کرده ایم و بزرگترین مرکز تجزیه خاورمیانه به زودی راه اندازی می شود.

سبحانی فر با بیان اینکه سامانه هوشمند در حال اتصال به شبکه مکانیزه و تجزیه و مبادلات است، گفت: این اقدام کمک می کند که اگر خطاب رخ داده باشد در این مراکز اصلاح شود.

او با تاکید بر اینکه برای هوشمند سازی چهار محور در نظر گرفته شده است، گفت: یکی از این برنامه ها تقویت زیرساخت ها برای تسریع مبادلات است، و در بخش دوم سکوی اقتصاد دیجیتال است که پست می تواند با استفاده از شبکه و ویژگی که دارد واسطه ها را حرف کند.

او افزود: شرکت های که شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند می توانند از گیت وی پست استفاده کنند و همچنین تولید کننده های صنایع دستی و محصولات کشاورزی در مناطق مختلف کشور می توانند از سامانه روستا بازار استفاده کنند و محصولات خود را به پست ارائه کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری بازار با اشاره به اینکه در فضای مجازی خرید و فروش ها بدون نظارت انجام می شود، گفت: در شرایط کنونی رصد مبادلات بسته ها جزو وظایف شرکت ملی پست است و هم اکنون به دنبال ایجاد زیرساخت نظارتی بر پرداخت های خرید و فروش کالا در شبکه های اجتماعی از طریق پروژه هوشمند سازی هستیم.

سبحانی فر با اشاره به برنامه نیابتی شرکت ملی پست، گفت: طبق قانون دستگاه های مختلف باید خدمات خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند و بخش فیزیکی آن باید از طریق پست انجام شود همانطور که امروز تحویل کارت پایان خدمت، تحویل سندها و...توسط پست انجام می شود.

او افزود: هم اکنون تحویل کارت عابر بانک، دسته چک و... در دستور کار است و سایر دستگاه ها هم که خدماتی ارائه می دهند باید با شرکت ملی پست همکاری کنند.

سبحانی فر با بیان اینکه توافق نامه های خوبی با دستگاه های مختلف انجام شده است، گفت: همچنین توافق نامه ای با نهاد ریاست جمهوری داشتیم که مردم تاپایان ماه اجرایی می شود که بر مبنای آن نامه ها از طریق باجه پست ارسال شود و جوابیه آن برای مشتریان ایمیل شود، همچنین طبق توافقی که با وزارت آموزش و پرورش تاییدیه مکانی ۱۵ میلیون دانش آموز در دستور کار قرار دارد و به زودی توافق نامه ای با سازمان راهور انجام می شود که سوءاستفاده های که هم اکنون رخ می دهد جلوگیری کنیم.

او با بیان اینکه طبق توافق با بنیاد مسکن کد گذاری روستاها در دستور کار است، گفت: همچنین طبق توافقی که دو هفته پیش با سازمان دهیاری داشته ایم تاکید کرده ایم که اعتبارات برای نام گذاری محله ها انجام شود تا کدگذاری مکانی بر مبنای آن انجام شود.  

سبحانی فر  درباره رصد هوشمند کالا گفت: طبق توافقی که با وزارت صنعت داشتیم پایش هوشمند مرغ از مبدأ تا خرده فروشی اجرایی شود و هم اکنون توافق برای رصد هوشمند پتروشیمی ها را در دستور کار داریم که تا یک ماه آینده اجرایی می شود و البته ما می توانیم رصد هوشمند را برای کالاهای وارداتی هم اجرایی کرد که بر مبنای آن پایش کالا به صورت انبار به انبار اجرایی خواهد شد.

او افزود: در حال حاضر ۴۰۰ انبار اصلی کد گذاری کرده ایم که وزارت صنعت اطلاع رسانی کرده ایم که کالاها رصد شوند و اگر کالایی خارج از این انبارها بود پیگیری شود.

سبحانی فر با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات بر ارتقای کیفیت گفت: برای تحقق این هدف نظرسنجی در باجه های قبول پست و ...اجرایی شده تا رضایت مشتریان بیشتر محقق شود.

او درباره طرح جی نف، گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد اطلاعات شهرها در این طرح پیشرفت داشته و هم اکنون بخشی از تاخیر در اجرای آن مربوط به عدم نام گذاری معابر شهرهاست.

سبحانی فر درباره اجرای پهباد پستی گفت: این خدمات با توجه به قراردادهای که با مراکز فناوری برای خرید خدمات امضا شده برای شرایط ضروری اجرا خواهد شداما به طور قطع باید مجوزها توسط سازمان هواپیمایی و سایر دستگاه ها مجوز لازم صادر شود.

کد خبر: ۱۱۱٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha