۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
گسترش پوشش بیمه اجتماعی روستاییان در کشور

گسترش پوشش بیمه اجتماعی روستاییان در کشور

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، از گسترش پوشش بیمه اجتماعی روستاییان در کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی شیرکانی از افزایش یک میلیون و ۲۳۷ هزار نفر به شمار بیمه شدگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در قالب «طرح ملی بیمه اجتماعی خانوارهای محروم و کمتر برخوردار روستایی و عشایر»، خبر داد.

وی افزود: یکی از محورهای توسعه، گسترش حمایت اجتماعی و برخورداری تمامی افراد جامعه از پوشش بیمه‌ای است. ایران با توجه به اهمیت این موضوع برای تحت پوشش قرار گرفتن تمامی آحاد جامعه تلاش می‌کند و این طرح هم در همین چارچوب طراحی و اجرا شده است.

شیرکانی گفت: طرح ملی بیمه اجتماعی خانوارهای محروم و کمتر برخوردار روستایی و عشایر در روز «روستا» سال ۹۹ ارائه شد، اما عملیاتی نشد.

شیرکانی افزود: سال ۱۴۰۰، سال تغییر دولت بود. تمامی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نسبت به وضعیت بیمه روستاییان احساس نگرانی کردند، اما آقای رئیسی نسبت به سایر رقبا دغدغه بیشتری نسبت به این موضوع دارد.

شیرکانی گفت: صندوق عشایر و روستاییان با کمک و مساعدت سازمان برنامه و بودجه، معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست‌جمهوری، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، مرکز ملی فرش ایران، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان امور عشایر این طرح را اجرایی کرده است.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ادامه داد: ۱۶ سال از عمر این صندوق می‌گذرد، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند. بیمه ما اختیاری است و افراد تحت پوشش آن تغییر می‌کنند به طوری که یک میلیون و ۲۳۷ هزار نفر برای «طرح ملی بیمه اجتماعی خانوارهای محروم و کمتر برخوردار روستایی و عشایر» نام‌نویسی کرده‌اند. پرونده برخی از متقاضیان ناقص است، اگر تمامی آن‌ها بتوانند از این طرح برخوردار شوند، تعداد بیمه‌شدگان به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران، بودجه هزار میلیارد تومانی برای این طرح تخصیص داده شده و این مبلغ در سازمان خصوصی‌سازی است. همچنین تعهد دولت به صورت مجزا در برنامه بودجه مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان است که به حساب صندوق واریز می‌شود.

شیرکانی افزود: همایشی به مناسبت روز روستا در روز دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود که ثمره تلاش ۱۶ ساله صندوق عشایر و روستاییان به ثمر خواهد نشست.

کد خبر: ۱۱۱٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha