۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
۱۱۸ میلیون دلار صادرات برای گلستان در سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده است
رئیس سازمان صمت گلستان:

۱۱۸ میلیون دلار صادرات برای گلستان در سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده است

گرگان- طلوعیان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: ۱۱۸ میلیون دلار صادرات برای گلستان در سال جاری پیش‌بینی شده اما با بهبود شرایط ممکن است پنج میلیارد دلار دیگر هم به آن اضافه شود.

حسین طلوعیان در گفتگو با بازار، اظهارکرد: سال گذشته به دلیل بیماری کرونا میزان صادرات پیش‌بینی شده برای استان محقق نشد و امسال با تمهیدات نظر گرفته شده، صادرات روند مثبتی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: امسال تمرکز صادرات بر ۱۵ کشور از جمله ترکمنستان، قزاقستان، افغانستان و عراق بوده و ۱۱۸ میلیون دلار صادرات برای استان پیش‌بینی شده اما با بهبود شرایط ممکن است پنج میلیارد دلار دیگر هم به آن اضافه شود.

وی بیان کرد: در پنج ماهه ابتدای سال ۵۸ میلیون دلار صادرات داشتیم که به لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد را نشان می دهد.

طبق گفته وی طی این مدت ۲۲۱ هزار تن محصول صادر شده که به لحاظ وزنی ۱۲۶ درصد رشد را نشان می دهد.

طلوعیان اضافه کرد: همچنین چهار هزار و ۲۴۵ تن کالا وارد استان شده که به لحاظ وزنی ۹ درصد و به لحاظ ارزش ریالی ۴۶ درصد رشد داشته است.

پرداخت بیش از ۱۲.۸ میلیارد ریال مشوق صادراتی به ۶ واحد تولیدی گلستان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان همچنین از پرداخت بیش از ۱۲.۸ میلیارد ریال مشوق صادراتی به ۶ واحد تولیدی گلستان خبر داد.

طلوعیان افزود: بر اساس مکاتبه معاون وزیر صنعت ۶ بنگاه تولیدی صادراتی استان مشمول دریافت مشوق های صادراتی در قالب کمک سود تسهیلات بانکی بر اساس مفاد بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۳۹۹ و شیوه نامه مربوطه شده اند.

وی توضیح داد: این مشوق ها برای ۶ واحد تولیدی صادراتی، جمعا به مبلغ بیش از ۱۲.۸ میلیارد ریال بوده که به حساب این واحدها واریز شده است.

کد خبر: ۱۱۱٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha