۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
فولکس واگن به ایران می آید؟
صنعت خودرو در حال تغییر

فولکس واگن به ایران می آید؟

گروه صنعتی ماموت و شرکت های تابع آن به تازگی از لیست تحریم های ظالمانه آمریکا خارج شدند، خروج از این لیست می تواند نشان از بازگشت فولکس واگن به کشور و تغییر در بخش خودروهای سنگین باشد.

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی وزارت خزانه داری آمریکا از خروج گروه صنعتی ماموت و شرکت های تابع آن از لیست تحریم های ظالمانه خبر داد. این واحد خودروسازی از شهریورماه سال گذشته در لیست تحریم های ظالمانه آمریکا قرار گرفت. تحریمی که فعالیت این شرکت خودروساز را در بخش سنگین سواری با توقف و چالش همراه ساخت.

فعالیت اصلی گروه صنعتی ماموت مونتاژ و عرضه کامیون های اسکانیا به بازار کشور بود، در سال های اخیر با کسب تجربه در بخش خودروهای سنگین این شرکت به سمت عرضه محصولات سواری با برند فولکس واگن حرکت کرد. ماحصل همکاری ماموت خودرو با گروه خودروسازی فولکس واگن، عرضه سه محصول تیگوان، پاسات و گلف جی تی آی به بازار کشور بود.

سال گذشته طی مکاتبه رسمی خبرنگار خبرگزاری بازار با گروه خودروسازی فولکس واگن، این شرکت بازگشت به بازار کشور را به شرایط آینده موکول کرد. ظاهرا با لغو تحریم های ظالمانه، صنعت و بازار خودرو کشور باید منتظر ورود مجدد برند فولکس واگن به کشور باشد. برندی که در اوایل دهه ۸۰ شمسی با تعامل شرکت کرمان خودرو محصول «گل» را به بازار عرضه کرد و تحریم های آن دوره جبر خروج را به فولکس تحمیل کرد.

پس از یک دهه مجدد طی همکاری با گروه صنعتی ماموت عزم را برای حضور در کشور جزم کرده بود. اما تحریم های ظالمانه علیه کشور، فرصت استفاده از پتانسیل های صنعتی کشور را از بزرگترین خودروساز دنیا سلب کرد. باید امیدوار بود که خروج این واحد صنعتی از لیست تحریم ها، نشان از پیشرفت و توسعه مجدد در بخشی از خودروسازی کشور باشد.

تغییر در بخش خودروهای سنگین و کارتجاری نسبت به محصولات سواری توسط گروه صنعتی ماموت در بازار ملموس تر خواهد بود. با این حال باید دید که شریک آلمانی این خودروساز چه برنامه ای برای بازگشت به کشور خواهد داشت.

کد خبر: ۱۱۱٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha