۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
تکذیب استفاده از تریاک در مرغداری‌ها

تکذیب استفاده از تریاک در مرغداری‌ها

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: خبر منتشر شده مبنی بر استفاده از تریاک در مرغداری‌ها کذب محض است و در نخستین فرصت به دستگاه‌های نظارتی منتشرکنندگان این خبر کذب، شکایت می‌کنیم.

به گزارش بازار، علی صفر ماکنعلی گفت: دو سال و نیم پیش خبری به نقل از رئیس پیشین سازمان دامپزشکی کشور آقای رفیعی پور مبنی بر استفاده از تریاک در مرغداری‌ها منتشر شد که این خبر همان موقع توسط سازمان دامپزشکی کشور تکذیب شد.

وی گفت: متأسفانه این خبر کذب هر چند وقت یک بار با اهداف خاص بازنشر می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: نکته مهم این است که در همه مزارع پرورش طیور کشور مدیریت تغذیه مبتنی بر دستورالعمل‌های علمی است و استفاده از موادی مثل تریاک نه مستند علمی دارد و نه منطق.

ماکنعلی گفت: مدیریت بهداشتی و تغذیه همه طیور تحت نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور است و به این ترتیب موضوع دادن تریاک به مرغ‌ها اصلاً امکان پذیر نیست و کذب محض است و به طور مطلق از طرف سازمان دامپزشکی کشور تکذیب می‌شود.

وی افزود: سیستم گوارشی طیور متفاوت است و استفاده از تریاک برای پرورش آن‌ها غیر ممکن می‌باشد.

ماکنعلی گفت: متأسفانه عده‌ای با اهداف خاص هرازگاهی این خبر جعلی را منتشر می‌کنند که هدف شان آسیب رساندن به صنعت طیور کشور است.

وی افزود: از دستگاه‌های نظارتی تقاضا دارم که به این موضوع ورود و با کسانی که اقدام به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی می‌کنند برخورد قانونی بعمل آید.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: فردا در نخستین اقدام با سیستم‌های نظارتی برای برخورد با این اهداف مکاتبه‌های لازم از سوی سازمان دامپزشکی کشور صورت می‌پذیرد.

کد خبر: ۱۱۰٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha