۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
ضرورت توجه به زیرساخت‌های سرمایه گذاری استان سمنان | صنایع تبدیلی مغفول مانده است
کارشناس اقتصادی:

ضرورت توجه به زیرساخت‌های سرمایه گذاری استان سمنان | صنایع تبدیلی مغفول مانده است

سمنان- همتیان، کارشناس اقتصادی با اشاره به کار نخستین استاندار سمنان در دولت سیزدهم، گفت: توجه به زیرساخت‌های سرمایه گذاری از جمله ضرورت‌هایی است که استاندار باید به آن توجه داشته باشد.

حسن همتیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به روی کار آمدن نخستین استاندار سمنان در دولت سیزدهم خواستار توجه به ظرفیت‌های سرمایه گذاری در سطح این استان شد و بیان کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های سرمایه گذاری در سطح استان در حوزه صنایع تبدیلی تولیدات حوزه معدنی و کشاورزی و حتی صنعتی استان سمنان است.

وی با بیان اینکه صنایع وابسته و تبدیلی در سطح استان مغفول مانده است، ابراز کرد: گردشگری به مثابه یکی دیگر از اضلاع مربع ظرفیت‌های سرمایه گذاری استان در کنار کشاورزی، صنعت و معدن نیز می‌تواند از ظرفیت صنایع تبدیلی و فرآوری بهره مند شود، اما به این موضوع توجه ویژه نشده است.

توجه به صنایع تبدیلی و فرآوری
این کارشناس با بیان اینکه صنایع دستی، سوغات، تولید مایحتاج گردشگری طبیعی مانند لوازم کوهنوردی، لوازم ورزشی در کنار ساخت صنایع مورد علاقه توریست‌ها در سطح استان از جمله ظرفیت‌های سرمایه گذاری در استان است، گفت: امروز باید یک هیئت رایزن اقتصادی و سرمایه گذاری در هر بخش ایجاد شود که این رسالت استاندار جدید سمنان باید باشد.

صنایع وابسته و تبدیلی در سطح استان مغفول مانده است

همتیان با بیان اینکه در زمینه فرآوری سیلیس، کرومیت، بوکسیت و … می‌توان سرمایه‌های خوبی را برای استان سمنان جذب کرد، افزود: دیگر زمینه مورد نیاز برای ارتقا، در بخش سرمایه گذاری کشاورزی و صنایع وابسته آن شامل مایحتاج کشاورزی، تبدیل محصولات تولیدی به فرآورده‌های غذایی و… محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر مغفول است.

وی با بیان اینکه یک کارخانه خلال کردن پسته، تهیه چیپس سیب زمینی و یا حتی فرآوری نهاده‌های دامی تولیدی در سطح استان باید برای سرمایه گذاری معرفی شود تا بتوانیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم، گفت: استان سمنان محصولات بسیاری دارد که مانند زیره می‌توانند به بورس نیز ورود پیدا کنند اما این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی اقتصادی درست و دقیق است.

فقدان آب معضل جدی
این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه استان سمنان قطب قطعه سازی ایران اسلامی محسوب می شود اما در زمینه رفع مشکلات واحدهای صنعتی مانند بدهی‌های کلان خودروسازان به این واحدها اقدامی نشده است، گفت: مجموع این اقدامات صورت نگرفته سبب می‌شود تا سرمایه گذاران جدی هم رغبتی برای ماندن در استان نداشته باشند از سوی دیگر فقدان آب مورد نیاز برای صنایع تبدیلی از دیگر مشکلاتی است که در سطح استان باید به آن پرداخت تا رغبت سرمایه گذاران افزون شود.

در زمینه فرآوری سیلیس، کرومیت، بوکسیت و … می‌توان سرمایه‌های خوبی را برای استان سمنان جذب کرد

همتیان تاکید کرد: از دیگر اقدامات باید ایجاد رغبت در بین سرمایه گذاران از طریق اختصاص زمین رایگان، معافیت‌های مالیاتی مدت دار، تسهیلات بانکی و تضمین تهیه نیروی کار متخصص و … باشد تا یک سرمایه گذار ترغیب شود که سرمایه‌هایش را به استان سمنان بیاورد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد رضا هاشمی استاندار جدید سمنان از این هفته کار خود را در این استان آغاز کرده است. وی سابقه فرمانداری ویژه شاهرود را نیز داشته در نتیجه شناخت نسبتاً خوبی از ظرفیت های سرمایه گذاری استان دارد.

کد خبر: ۱۱۰٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha