۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
تعطیلی میدان احشام منجر به بروز مشکل در تهیه وتوزیع گوشت در زنجان خواهد شد
شهردار زنجان:

تعطیلی میدان احشام منجر به بروز مشکل در تهیه وتوزیع گوشت در زنجان خواهد شد

زنجان-شهردار زنجان گفت: تعطیلی میدان احشام منجر به بروز مشکل در تهیه وتوزیع گوشت خواهد شد، منتهی اگر تصمیم اتخاذ شده در مورد تعطیلی این محل ابلاغ شود حتما این دستور اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، حبیب‌الله ملایی‌یگانه شامگاه چهارشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه تصمیم‌گیری در مورد فعالیت یک سازمان و صنف توسط مرکز تصمیم‌گیری می‌شود، گفت: تعطیلی میدان احشام منجر به بروز مشکل در تهیه وتوزیع گوشت خواهد شد، منتهی اگر تصمیم اتخاذ شده در مورد تعطیلی این محل ابلاغ شود حتما این دستور اجرایی خواهد شد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه زنجان با اقداماتی که تا به امروز در عرصه مبارزه با شیوع ویروس کرونا انجام داده، جزو استان‌های پیشرو در این زمینه به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: اقدامات تاثیرگذاری تا به امروز در سطح شهر از جمله ضدعفونی معابر با همراهی ارگان‌هایی چون ارتش، سپاه، پویش‌های مردمی و … انجام شده و تلاش بر این بوده تا اقدامات بر اساس دستورالعمل‌ها باشد.

ملایی یگانه با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که همه باید رفتار معقولانه‌ای در مقابل بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع این ویروس داشته باشیم، افزود: هرگونه تصمیمی که در راستای حفظ سلامت مردم باشد، لازم‌الاجرا است و اگر قرار باشد تعطیلی به میدان احشام نیز برسد، حتماً این دستور اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت شهرداری در دایر شدن نقاهتگاه‌ها حمایتی  است، گفت: با وجود اعلام نیاز ۲ هزار تخت نقاهتگاهی، خوشبختانه هنوز نیازی به استفاده از این تخت‌ها نشده است ولی در صورت اعلام نیاز ملحفه، تخت، پتو و دیگر لوازم مورد نیاز تهیه و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.

شهردار زنجان با یادآوری اینکه تصمیم‌گیری در خصوص اصنافی که از تعطیلی سر باز می‌زنند، بر عهده اتاق اصناف است، افزود: در روز طبیعت امسال با توجه به شرایطی که امروز در جامعه حاکم است، از حضور در بوستان‌های زنجان به جد ممانعت به عمل خواهد آمد.

ملایی یگانه با بیان اینکه همه وظایف محوله در مجموعه شهرداری به صورت دوره‌ای و با نظارت ناظران بهداشت محیطی انجام می‌شود، گفت: در ضدعفونی معابر عمومی با کمبود مواد ضدعفونی مواجه نیستیم و این مواد به اندازه کافی تامین شده است. از طرفی در خصوص حضور ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح شهر هیچ اجباری وجود نداشته و تلاش‌ها در راستای کمتر کردن این حضور است.

وی با تاکید بر اینکه بهترین همراهی مردم در شرایط کنونی برای مقابله با ویروس کرونا، در خانه ماندن و حضور نیافتن در اجتماعات است، ادامه داد: اگر قرار باشد به هر دلیلی برای تهیه اقلام ضروری از خانه خارج شویم، بهتر است فاصله‌ای را که مقرر شده است را رعایت کنیم و معتقدیم در این شرایط می‌توان با کسانی که نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند، تذکر داد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه امیدواریم روند مقابله با شیوع ویروس کرونا به گونه‌ای پیش رود که نیاز به استفاده از نقاهتگاه‌هایی که آماده شده است، نباشد، اظهار کرد: یکی از سئوالاتی که بی‌تردید ذهن اکثر مردم را به خود مشغول کرده، بحث نحوه تدفین اموات کرونایی است که این اطمینان را هم‌استانی‌ها می‌دهیم که این اقدامات طبق پروتکل‌های ابلاغی صورت می‌گیرد.

کد خبر: ۱۱٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha