۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
ب ام و سری ۲ اکتیو تورر مدل ۲۰۲۲ رونمایی شد
نگاهی به مینی ون هیبریدی لوکس باواریایی

ب ام و سری ۲ اکتیو تورر مدل ۲۰۲۲ رونمایی شد

شرکت خودروسازی ب ام و از سری ۲ اکتیو تورر در کلاس مینی ون به تازگی رونمایی کرده است، این خودرو با فناوری پلاگین هیبرید در فوریه ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد.

بازار؛ گروه خودرو: کراس اوورها و اس یو وی ها پر طرفدارترین کلاس خودرویی در بازار جهانی هستند، اما خودروسازان آلمانی برخلاف این موضوع تصور دارند و در تلاش برای توسعه سبد محصولی خود هستند. این مساله سبب شده که گروه خودروسازی ب ام و نسل جدیدی از یک مینی ون لوکس را رونمایی کند. این ام پی وی سری ۲ اکتیور تورر است که یک محصول لوکس و شیک محسوب می شود.

در نمای ظاهری این خودرو نخستین موردی که به چشم می آید، جلوپنجره بزرگ آن است که تداعی کننده طراحی ایکس ۷ است. در کنار این موضوع، چراغ های ال ای دی جدید با فناوری ماتریس تطبیقی لوکس بودن را در ظاهر این محصول افزایش داده است. شیوه طراحی دستگیره ها و آینه های جانبی براساس بهترین حالت آیرودینامیک بوده که مقدار مقاومت در برابر هوا کاهش یابد. آنطور که به نظر می رسد ب ام و از تایرهای ۱۶ تا ۱۹اینچی و کیت سپر و اگزوز برای این محصول لوکس استفاده خواهد کرد.

ب ام و سری ۲ اکتیو تورر مدل ۲۰۲۲ رونمایی شد

سری ۲ اکتیو تورر مدل ۲۰۲۲ از نسل گذشته بزرگتر شده است، ابعاد این خودرو در طول ۳۲ میلی متر و در عرض ۲۴ میلی متر رشد داشته است. با توجه به ابعاد خودرو مهندسان ب ام و از سیستم فعال آیرودینامیک برای سپر استفاده کردند که مسیر ورود هوا را با فلاپ های هوشمند کنترل کرده تا ضریب درگ بهبود یابد.

طراحی کابین این خودرو مشابه ب ام و سری ۸ است، دو نمایشگر در کنسول این خودرو طراحی شده است که یکی در پشت پنل و دیگری در مرکز کابین قرار گرفته است. در این خودرو نیز از آپشن حرکت دست راننده برای کنترل صدا و تغییر نمایشگر استفاده شده است. صندلی های عقب این مینی ون به گونه این طراحی شده که آزادی حرکت تا ۱۳ سانتی متر را دارد. براساس استانداردهای جهانی در محفظه بار این خودرو به صورت الکترونیکی عمل می کند، از دیگر آپشن های این خودرو به سقف پانوراما، سیستم تهویه دومنطقه ای و سیستم صوتی جدید می توان اشاره کرد.

ب ام و سری ۲ اکتیو تورر مدل ۲۰۲۲ رونمایی شد

سری ۲ اکتیو تورر دارای دو پیشرانه سه سیلندر و چهار سیلندر است، پیشرانه سه سیلندر به حجم ۱.۵ لیتر با قدرت ۱۳۶ اسب بخار قادر است این مینی ون را در ۹ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. پیشرانه چهارسیلندر با حجم ۲ لیتر می تواند ۲۱۸ اسب بخار قدرت تولید کند و فقط ۷ ثانیه زمان نیاز است از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. گفتنی است که پیشرانه سه سیلندر مجهز به توربوشارژر است که قدرت پیشرانه دیزلی را افزایش می دهد.

ب ام و سری ۲ اکتیو تورر مدل ۲۰۲۲ رونمایی شد

هر دو پیشرانه مجهز به فناوری پلاگین هیبرید هستند که نشان از رعایت استراتژی اتحادیه اروپا برای دست یابی به عدم تولید خودروهای مجهز به موتور سوخت فسیلی در سال ۲۰۳۰ را دارد. این خودرو مجهز به یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه است که قدرت را به چرخ های جلو منتقل می کند. شرکت خودروسازی ب ام و تاکنون جزئیاتی از قیمت این محصول ارائه نکرده است، اما زمان فروش را فوریه سال ۲۰۲۲ اعلام کرده است.

کد خبر: ۱۱۰٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha