۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
نگاه ما در حوزه امنیت غذایی اقتصادی نیست
رئییس بنیاد مستضعفان:

نگاه ما در حوزه امنیت غذایی اقتصادی نیست

رئییس بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد در حوزه کشاورزی و دامپروزی، فعالیت گسترده‌ای دارد، اما نگاه ما اقتصادی نیست.

به گزارش بازار، سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان پس از نشست مشترک با وزیر جهاد کشاورزی افزود: رویکرد بنیاد به عنوان یک بنگاه انقلابی در موضوع امنیت غذایی، اقتصادی نیست و اولویت ما منفعت مردم و صلاح کشور است.

وی با اشاره به بروز برخی مشکلات برای مردم ضعیف و متوسط جامعه درحوزه امنیت غذایی، گفت: بنیاد مستضعفان به دولت و وزیر کشاورزی برای تامین نیازهای اصلی و افزایش امینت غذایی کشور کمک و هماهنگ با سیاست‌های کلی دولت و نظام عمل می‌کند.

فتاح با اعلام اینکه بنیاد مستضعفان قصد خروج از برخی فعالیت‌های خود همچون صنایع را دارد، افزود: بنیاد در حوزه کشاورزی بنا بر مصلحت کشور، حضور خود را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به زنجیره کامل بنیاد مستضعفان در برخی حوزه‌ها گفت: بنیاد با استفاده از امکانات خود از زمین و دسترسی به دریا گرفته تا صنایع تبدیلی، کمک می‌کند محصولات آماده در اختیار مردم قرار بگیرد.

رئیس بنیادمستضعفان اضافه کرد: به عنوان مثال بنیاد دامپروری‌هایی دارد که شیر تولید می‌کند و شیر تولیدی را جدا از فروش با نرخ مصوب به سایر کارخانه ها، در کارخانه‌های لبنیات خود به محصول نهایی تبدیل و با نرخ مصوب به مردم عرضه می‌کند.

وی گفت: بنیاد مستضعفان درخصوص تولید بذر و کاهش وابستگی‌ها به خارج از کشور، جلوگیری از خروج ارز و اتکا به دانش داخلی نیز فعالیت‌های مناسبی داشته، اما کافی نبوده است، لذا این نوع فعالیت‌ها به خصوص در تولید نهال، در نهاد انقلابی بنیاد مستضعفان افزایش می‌یابد تا بتوانیم با تامین نیازهای جامعه، آرامش خاطر مناسبی را برای هموطنان ایجاد کنیم.

کد خبر: ۱۱۰٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha