۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
ضرورت مدیریت صحیح منابع لرستان | حق‌آبه استان پیگیری می‌شود
وحیدی:

ضرورت مدیریت صحیح منابع لرستان | حق‌آبه استان پیگیری می‌شود

لرستان- وحیدی، وزیر کشور با بیان اینکه استاندار لرستان شایسته سالاری را مورد توجه قرار دهد، گفت: حق آبه لرستان پیگیری و ۱۲ میلیارد مترمکعب آبی که در این سرزمین وجود دارد باید سهم استان پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد وحیدی صبح دوشنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار لرستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: لرستان مهد عالمان دینی، سلحشوران و انسانهای غیرتمند و خستگی‌ناپذیر است؛ سرزمین مردمانی که با قدرت، مقابل دشمنان ایستاده و مجاهدت می‌کنند و به شهادت می‌رسند.

وی افزود: لرستان نقطه پرافتخاری در جغرافیای ایران بزرگ است و یقیناً باید در خدمت چنین مردمی باشیم که تا این حد در تاریخ انقلاب اسلامی تأثیر گذار بوده‌اند.

وزیر کشور عنوان کرد: امروز قرار است استاندار سابق لرستان را بدرقه کنیم و از زحمات وی در استان تقدیر کنیم و فرزند دیگری از این دیار را معرفی کنیم که فردی فرهیخته با ظرفیت‌های ملی، پرتوان، جوان و صاحب ایده است.

وی خاطرنشان کرد: لرستان در عین حال که ظرفیت‌های فراوانی دارد با مشکلات زیادی نیز دست و پنجه نرم می‌کند، چرا در سرزمینی با این همه ظرفیت‌های خدادادی و مردمی سخت‌کوش باید نگران بیکاری باشیم.

وحیدی تصریح کرد: متأسفانه طی یک الگوی غلط، ظرفیت‌های حکمرانی منطقه‌ای دچار فرسایش شد و به جای اینکه خود مردم مسائل را حل و فصل کنند همه منتظر شدند تا ببینند بروکراسی دولتی چه کاری انجام می‌دهد درحالیکه باید به یک الگوی حکمرانی صحیح برگردیم که بسیاری از مسائل در درون استان‌ها حل شود. 

وی بیان کرد: دغدغه امروز ما این است که در سطح هر استانی از ثروت‌های خدادادی مثل آب، خاک، طبیعت و نیروهای انسانی استفاده کنیم و با به‌کارگیری خلاقیت، از تمام پتانسیل‌های کشور استفاده کنیم و از وابستگی به نفت دست برداریم کمااینکه خیلی از کشورها حتی به اندازه لرستان مساحت و ظرفیت ندارند اما تولید ناخالص آنها چند صد برابر ماست چرا ما نباید اینگونه باشیم. 

وزیر کشور با انتقاد از تبعیض در برابر مسئولیت‌ها، گفت: باید شایسته سالاری مبنای تمام عزل و نصب‌ها باشد؛ کارها به افراد شایسته سپرده شود و استاندار لرستان در انتخاب مدیران از سفارش و مسائل قومی قبیله‌ای پرهیز کند.

وی افزود: تولید داروهای گیاهی ارزش افزوده بالایی دارد و با توجه به ظرفیت لرستان در زمینه گیاهان دارویی باید این مسائل مورد توجه قرار بگیرد؛ بحث حق آبه لرستان هم پیگیری می‌شود و همین ۱۲ میلیارد مترمکعب آبی که در این سرزمین وجود دارد باید سهم استان پرداخت شود.

کد خبر: ۱۱۰٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha