۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
بیلان منفی دشت اردبیل در حال ترمیم است | تقلیل منسوبات ۳۰۰ حلقه چاه
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

بیلان منفی دشت اردبیل در حال ترمیم است | تقلیل منسوبات ۳۰۰ حلقه چاه

اردبیل - جنگی مرنی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: بیلان منفی آب در دشت اردبیل با برنامه‌ریزی انجام شده در حال ترمیم و اصلاح است.

به گزارش بازار، عباس جنگی مرنی اظهار کرد: ما شرایط بحرانی را در دشت اردبیل به ویژه برداشت منابع آب شاهد بودیم که با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری انجام شده در پنج سال اخیر بخش عظیمی از این مشکلات برطرف شده و یا در مرحله ترمیم است.

وی به مسدود شدن ۹۰۰ حلقه چاه غیرمجاز کشاورزی و شرب در مناطق مرکزی اردبیل اشاره کرد و گفت: در سطح کشور در بخش مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز رتبه اول کشور را به دست آوردیم و همچنان مبارزه بی امان با سودجویان و بهره‌برداران غیرقانونی در این زمینه با جدیت ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد این چاه‌های غیرمجاز برای تأمین آب بخش کشاورزی استفاده می شد که با مسدود کردن آن سعی شده تا دغدغه‌ها و نگرانی ها از بابت افت آب‌خوان دشت اردبیل کمتر از گذشته شود.

جنگی مرنی با بیان اینکه در استان اردبیل ۶ هزار و ۷۰۰ حلقه چاه برای مصارف کشاورزی، شرب و حتی صنعت در حال بهره‌برداری است، افزود: برای کنترل مصارف این چاه‌ها با همکاری شرکت توزیع برق استان ۲ هزار کنتور هوشمند نصب شده تا فرآیند کنترل‌ها و نظارت‌ها به صورت دقیق انجام شود.

وی از فعال بودن ۲۲ اکیپ کنترل و نظارت در این حوزه خبر داد و خاطر نشان کرد:‌ بخش عظیمی از فعالیت این اکیپ‌ها در مناطق روستایی و محدوده دشت اردبیل متمرکز شده تا از حفر چاه‌های غیرمجاز جلوگیری شود.

جنگی مرنی به شناسایی بیش از ۱۰۰ چاه غیرمجاز در روزهای اخیر اشاره کرد و ادامه داد: قرار است با دستور قضایی و برخورد جدی با افراد متخلف در این زمینه چاه‌های غیرقانونی حفر شده مسدود و امکان بهره‌برداری از آن داده نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در حوزه فرهنگسازی در مصرف بهینه آب و تغییر افکار و رفتارها در این حوزه شرکت آب منطقه‌ای با همکاری صدا و سیما و رسانه‌ها فعالیت‌های خوبی را آغاز کرده که انتظار می رود همه اهالی استان به ویژه روستاییان به این مسائل توجه کنند تا بیش از این به سفره‌های زیرزمینی آسیبی وارد نشود.

جنگی مرنی بیان کرد: در دشت اردبیل ۳ هزار و ۵۰۰ حلقه چاه برای مصارف مختلف در حال بهره‌برداری است که ۲ هزار و ۲۰۰ حلقه آن مختص کشاورزی است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای با ابراز نگرانی از افت آب‌خوان دشت اردبیل به دلیل خشکسالی های دو دهه اخیر و کاهش تغذیه طبیعی سعی دارد تا کنترل‌ها و نظارت‌ها را در این زمینه افزایش داده و از برداشت منابع آب به صورت غیرقانونی جلوگیری کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تعادل‌بخشی به منابع و مصارف را از جمله رویکردها و برنامه‌ریزی های جدی شرکت آب منطقه‌ای برشمرد و تصریح کرد:‌ تلاش بر این است تا بیلان منفی در این حوزه روز به روز کاهش پیدا کند.

کد خبر: ۱۱۰٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha