۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳
۳۹۵۴ نفر از کارکنان وزارت جهاد در سال گذشته بازنشسته‌ شدند

۳۹۵۴ نفر از کارکنان وزارت جهاد در سال گذشته بازنشسته‌ شدند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی اعلام کرد: در کل مجموعه وزارت جهاد کشاورزی از زمان صدور بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی مبنی بر بازنشسته شدن اجباری کارکنان مجموعه‌های دولتی تابع سن و سابقه و ایجاد فضای بازنگری در دستگاه‌های اجرایی تاکنون، ۳۹۵۴ نفر مشمول بازنشستگی شده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، محمدرضا طلایی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی با اشاره به بازنشستگی حدود ۴هزار نفر از نیروهای این وزارتخانه گفت: پیرو دستور رئیس‌جمهور مبنی بر بازنشسته شدن کارمندان دولت براساس بخشنامه صادره سازمان امور اداری و استخدامی در دستگاه‌های اجرایی، در کل مجموعه وزارت جهاد کشاورزی از زمان صدور بخشنامه تاکنون، ۳۹۵۴ نفر مشمول بازنشستگی شده‌اند و تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی براساس این بخشنامه اقدام کرده‌اند.

طلایی با اشاره به اهمیت شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی که در گستره قابل توجهی از فعالیت‌های کشاورزی حضور دارد، افزود: فعالیت‌های این شرکت در حوزه‌های بازرگانی شیلات‌ با تمرکز بر خاویار، خدمات ویژه هوایی، مهندسی آب و خاک، پشتیبانی امور دام، تولید و بسته‌بندی فرآورده‌های گوشتی، تولید سموم علفکش، توسعه ماشین‌آلات کشاورزی بسیا حائز اهمیت است و همین امر سبب می‌شود تا با توجه به بازنشستگی جناب آقای رجایی، مدیریت این مجموعه به فرد کاردانی که بخشی از تخصص‌های مربوطه را داشته باشد، محول شود. به همین منظور هم سیدمحمد مجابی که در عرصه شیلات سال‌ها فعالیت کرده‌اند، از سوی مهندس عباس کشاورز، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در این پست کلیدی، منصوب شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در ادامه از زحمات عباس رجایی، مدیرعامل سابق شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی در غیاب او، تقدیر و تشکر کرد.

این مقام مسئول همچنین از جایگزینی دو عضو هیئت‌مدیره با دو عضو بازنشسته شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی یاد کرد و خبر داد: سیدعلی محققی و سیدعلی‌اکبر میرلوحی به‌عنوان عضو موظف هیئت‌مدیره و حسن صالحی و مهدی بنایی به‌عنوان عضو غیرموظف هیئت‌مدیره این مجموعه به مدت دو سال منصوب شدند.

حرکت به سوی خصوصی‌سازی

سیدمحمد مجابی، مدیرعامل جدید شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی نیز در ادامه با اشاره به ‌ضرورت خصوصی‌سازی در بخش کشاورزی و همکاری‌های ویژه با بخش خصوصی در این بخش گفت: اصلی‌ترین راهکار برای رسیدن به اقتصاد آزاد و ایجاد رقابت در بازار، حرکت به سوی خصوصی‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی است.

مجابی همچنین با تأکید بر اینکه بخش دولتی نمی‌تواند مدیریت مناسبی در راستای ایجاد اقتصاد پویا داشته باشد، افزود: حضور و مشارکت بخش خصوصی در مدیریت شرکت‌های مهم، سبب می‌شود تا آنها انگیزه بالایی برای رسیدگی به امور  داشته باشند و از زیان‌دهی در این شرکت‌ها جلوگیری کنند.

آسیب حمله ملخ‌ها به امنیت غذایی جدی است

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی همچنین به اهمیت خدمات هوایی اشاره کرده و گفت: حمله گسترده ملخ‌ها به مزارع ایران آسیب‌های گسترده‌ای می‌تواند به اقتصاد کشور تحمیل کند و امنیت غذایی را نیز به خطر بیاندازد، اما به سبب خسارات گسترده بیماری کرونا به کشور، در حاشیه این اخبار، به کنار رفته است. با این حال با توجه به فعالیت‌های این شرکت در حوزه خدمات هوایی، باید با دقت بیشتری به این موضوع پرداخته شود.

او افزود: شرکت خدمات ویژه هوایی پیشتر به شهرداری‌ها واگذار شده بود، اما به سبب عدم تعهد در پرداخت‌ها، بازگردانده دولت بازگردانده شد.

مجابی با اشاره به اهمیت برند خاویار در جهان، به یکی از حوزه‌های فعالیت این شرکت مادرتخصصی اشاره کرده و تصریح کرد: شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی و شرکت جهاد استقلال هر دو می‌توانند در کنار یکدیگر اقدامات مفیدی در راستای ایجاد بستر مناسب اقتصادی گام بردارند.

کد خبر: ۱۱٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha